שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר לביטחון לאומי: בעד חופש הביטוי אבל נתב"ג מחוץ לתחום
השר לביטחון לאומי התייחס לכוונת המפגינים לחסום את נתב"ג לקראת טיסת ראש הממשלה ואמר "יש מקומות שאסור לחסום, חסימה כזו היא אנרכיה"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (רביעי) כי לא יאפשר לשבש את הפעילות בנתב"ג במסגרת המחאה נגד הרפורמה המשפטית, המתוכננת מחר. "אני אומר את זה חד משמעית – אני בעד הפגנות וחופש הביטוי אבל נתב"ג ועורקי תחבורה ראשיים חייבים להיות מחוץ לתחום, אי אפשר לשבש את הפעילות בנתב"ג". הצהיר.

עוד אמר בן גביר כי "אנחנו צריכים לזכור שבעורק תחבורה ראשי אנחנו מעבירים יולדות, אנחנו מעבירים אנשים שצריכים להגיע לבתי החולים. אי אפשר גם לשבש את הפעילות בנמל התעופה בן גוריון, זה פיקוח נפש של ממש". הוא ציין כי בכוונתו להעביר הנחיות ברוח זו לסגל הפיקוד של המשטרה בהערכת מצב שתיערך היום לקראת המחאה, והדגיש: "יש מקומות שאסור לחסום, חסימה של המקומות האלה זה אנרכיה ולאנרכיה אנחנו לא ניתן להתרחש במדינת ישראל".

עוד מבחזית החדשות

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי קיים היום הערכת מצב לקראת המחאה מחר. בתום הישיבה אמר שבתאי כי "לצד פעילות המשטרה לאפשר מחאה בטוחה לכלל המשתתפים, המשטרה תפעל באפס סובלנות כלפי הפרות סדר, פגיעה ברכוש , פגיעה בסמלי שלטון ושיבוש של שגרת החיים ולא תאפשר חסימת צירי תנועה שלא תואמו ואושרו על ידי המשטרה".

מובילי המחאה מסרו בתגובה לדבריו של בן גביר כי "השר מתנהל כמו טוקבקיסט ולא כמו שר. קוראים לאחינו השוטרים ממשטרת ישראל לאפשר מחר התנגדות דמוקרטית ותוססת שתעזור לעצור את ההפיכה המשטרית".

במסגרת יום המחאה שייערך מחר תחת הכותרת "יום ההתנגדות לדיקטטורה", יתקיימו הפגנות במוקדים שונים ברחבי הארץ, ובהן גם ניסיון לחסום את נתב"ג לקראת המראת ראש הממשלה ורעייתו לרומא. בשל החסימות המתוכננות קוראים ברשות שדות התעופה לציבור הטסים להקדים את הגעתם לשדה ולהשתמש בשירותי רכבת ישראל.

בשעה 11:00 צפויה לצאת הצעדה המרכזית מכיכר הבימה לכיוון צומת קפלן. שם צפויים המפגינים לנסות לרדת לנתיבי איילון במטרה לחסום שם את התנועה. בין הקבוצות המוחות מחר התארגנו ברחבי הארץ אנשים ממחאת ההייטק, עובדות ועובדים סוציאליים, נכי צה"ל, חברי קיבוצים ואנשי מערכת הבריאות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים