שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר ה-33 בממשלה: אושר מינוי של חה"כ אמסלם לשר במשרד המשפטים
אחרי מו"מ ממושך אושר הבוקר מינויו של חבר הכנסת אמסלם לשר במשרד המשפטים | במסגרת תפקידו יהיה אחראי גם על רשות החברות ויהיה השר המקשר בין הממשלה לכנסת
יו״ר הליכוד בנימין נתניהו וח״כ דודי אמסלם | צילום: הטוויטר של נתניהו

לאחר ההסכמה שהושגה בין חה"כ דודי אמסלם לראש הממשלה בנימין נתניהו, אישרה הבוקר (שלישי) מליאת הכנסת את מינויו של הח"כ אמסלם (הליכוד) לשר נוסף במשרד המשפטים. בנוסף יחליף אמסלם את חבר סיעתו יואב קיש בתור השר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. המינוי אושר ברוב של 37 ח"כים שהצביעו בעד, מול 25 שהצביעו נגד.

כזכור, אמסלם סירב להצטרף לממשלה עם הקמתה ולאחר משא ומתן ממושך הוכרז כי ימונה לשר נוסף במשרד המשפטים בתחילת פברואר. למרות זאת המינוי לא יצא אל הפועל עד כה, בעקבות מאבק על הסמכויות והתקנים שיקבל אמסלם משר המשפטים יריב לוין.

עוד מבחזית החדשות

בסופו של דבר הוחלט כי תחומי האחריות שיהיו בטיפולו של אמסלם, יכללו בין היתר את המחלקה לרישוי נוטריונים, מחלקת חוקרים פרטיים ושירותי שמירה, מחלקת רישוי מתווכים, מועצת שמאי מקרקעין, היחידה הממשלתית לתיאום ומאבק בגזענות, יחידת הצהרות דת העדות הנוצריות ומרשם ברית הסוגיות. גם אגף שומת מקרקעין ומחלקת תרגום אמנות בינלאומיות.

בנוסף, כחלק מהמשא ומתן הסכים שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להעביר לידי אמסלם את האחריות על רשות החברות הממשלתיות, שהייתה בעבר כפופה לאמסלם, כאשר שימש כשר הדיגיטל והסייבר בממשלת נתניהו וגנץ בין השנים 2021-2020. כעת חוזרת אליו הרשות, והוא שוב יהיה השר שיחתום על מינוי הדירקטורים והיו"רים בחברות הממשלתיות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים