שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר היוצא עיסאווי פריג': "ההתנגדות לממשלה צריכה להיות כוחנית"
השר לשיתוף פעולה אזורי היוצא עיסאווי פריג' קרא בפוסט פרידה למרי אזרחי: "ההתנגדות לממשלה לא צריכה להיות שקטה, או ממלכתית אלא כוחנית, בוטה ולא נחמדה"
השר היוצא לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

השר לשיתוף פעולה אזורי היוצא עיסאווי פריג' נפרד מלשכתו ומתח ביקורת קשה על הממשלה הנכנסת. בפוסט פרידה שפרסם בפייסבוק קרא פריג' לפעול נגד הממשלה בכל דרך אפשרית לרבות מרי אזרחי. לדבריו "השבעתה של הממשלה החדשה היא גם זמן בעבורי לסיכום שנה וחצי אינטנסיביות, אולי האינטנסיביות בחיי, במשרד לשיתוף פעולה אזורי. ניסיתי לקחת על עצמי תיקון נוסף, זה של היחסים עם הרשות הפלסטינית. נכנסתי למשרד הקטן לשיתוף פעולה אזורי עם המון אופטימיות, לא חשבתי שנביא שלום, כן רציתי לייצר מעט תקווה. התחלנו בייזום פגישות בין שרים פלסטיניים לישראלים, נפגשתי עם הנשיא אבו מאזן, התחלתי להניע מהלכים לעדכון מכסות הייבוא של מוצרים לרשות הפלסטינית, שלא השתנו מזה למעלה משני עשורים ולהניע את חידוש פעילות הוועדה הכלכלית המשותפת הישראלית פלסטינית".

עוד כתב פריג' "אבל לצערי, אל מול הכוונות הטובות עמד הפחד של הממשלה מהימין. הימין שמהרגע הראשון ניהל מערכה אופוזיציונית לוחמת, ללא עכבות, ללא בושה, הטיל פחד על מובילי הממשלה, שיתק אותם מלעשות כל פעולה שתתפרש כחיובית ביחס לפלסטינים. כל פעם נאמר לי עוד מעט, עוד חודש, עוד ועוד, עד שהיה כבר מאוחר מדי. זו אולי הטרגדיה הגדולה ביותר של הממשלה הזו, ממשלה שהפחד שיתק אותה. גם הפחד שלנו במרצ. כל כך פחדנו משבריריותה של הממשלה, עד שכמעט לא דרשנו, לא איימנו, ישבנו בשקט. נתנו לאחרים לזעזע את הספינה כרצונם ובסופו של דבר להטביע אותה".

עוד מבחזית החדשות

לסיכום כתב פריג' כי "הלקח החשוב ביותר שלי מהשנה וחצי האחרונות הוא שאסור לפחד, צריך לפעול. הכוח הוא נזיל, אם לא מנצלים אותו מהר, עושים את השינוי מהר, בסופו של דבר אנחנו עלולים לגלות שאיחרנו את הרכבת. לקח אחרון, חשוב מאוד לימים האלה הוא להיאבק. ההתנגדות לממשלה לא צריכה להיות שקטה, או ממלכתית, אלא כוחנית, בוטה, לא נחמדה, בכל מקום,

בכנסת, ברחובות, בכל זירה אפשרית. ככה נהגו בימין, ככה אנחנו צריכים לנהוג כעת, ערבים ויהודים ביחד. הממשלה הזו קיצונית מדי, גזענית מדי, מסוכנת מדי, כדי שנהיה נחמדים".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. מתאים למי שלא יודע דרך אחרת אלא אלימות. שב בשקט. ראה איך בחוכמה ובהתמדה מורידים ממשלה לא טובה. לא באלימות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים