שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » השר הבריטי לביטחון לאומי: איראן ניסתה לאסוף מידע על יהודים בבריטניה כהכנה לפיגועי טרור
השר הבריטי, טום טוגנדהט, אישר כי ארגוני המודיעין המקומיים סיפקו התרעות בנושא זה | שגרירת ישראל בלונדון: "איראן מאיימת היום על בריטניה לא פחות מעל ישראל"
מוחמד חיג'אזי | צילום: משמרות המהפכה

לאחרונה חשף השר הבריטי לביטחון לאומי, טום טוגנדהט, בפני חברי פרלמנט בריטים, כי איראן ניסתה לאסוף מידע מודיעיני על ישראלים ויהודים בבריטניה כהכנה לפעולות חיסול טרור בעתיד. טוגנדהט אישר שארגוני המודיעין הבריטיים סיפקו התרעות בנושא זה והצמידו אבטחה לחלק מהמאוימים. בנוסף, רמז השר הבריטי כי איראן גייסה כנופיות פשע מקומיות למעקב אחר היעדים.

השר הבריטי הדגיש כי לא היה חושף את המידע הזה נגד מטרות ישראליות ויהודיות בבריטניה, אם לא שהיה מבחין בסכנה מיידית. "ראינו בעבר איומים ופעילות מבצעית איראנית שהופנתה נגד יהודים בבריטניה ואני לא מקל ראש גם בהתרעות הנוכחיות", אמר. הוא ציין כי הוא תומך בהגדרת משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור, חרף המחלוקת בממשלת בריטניה סביב המהלך. דברי השר מגיעים אחרי שה"ג'ואיש כרוניקל", העיתון המרכזי של יהדות בריטניה, דיווח כי איראן מיפתה אישים יהודים בבריטניה כמטרות חיסול בתגובה לתקיפה ישראלית אפשרית נגד מתקני הגרעין".

עוד מבחזית החדשות

סוגיית המעקב האיראני אחרי אישים ישראלים ויהודים בבריטניה לקראת אפשרות של פעולות חיסול עתידיות עלתה גם בריאיון שערך ה"סאנדיי טיימס" עם שגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי. חטובלי אמרה בריאיון "זה המסר המרכזי שלי בנוגע לאיראן, איראן היא איום על בריטניה לא פחות משהיא איום על ישראל".

במענה לשאלה האם היא מרגישה מאוימת, השיבה חוטובלי: "שגריר ישראלי שילם בחייו במדינה הזאת", אמרה בעודה מצביעה על תמונתו של שלמה ארגוב, שנפצע קשה בניסיון התנקשות בלונדון. "אנחנו בחזית. בכל פעם שאני מחוץ לישראל אני פחות בטוחה. אני מקבלת את רמת ההגנה הגבוהה ביותר שמקבלים בכירים בבריטניה. כאן אני מטרה", הוסיפה.

בנוסף, אמרה חוטובלי כי במאי 2021, במהלך אירועי שומר החומות, בעלה ושלושת בנותיה עברו חוויה אנטישמית כאשר מכוניתם נקלעה להפגנה אלימה של מפגינים פרו פלסטינים בצפון לונדון. "בעלי, ושלושת בנותנו, בנות 4, 6 ו-8 מצאו את עצמם מוקפים על ידי מכוניות בשיירת שנאה בצפון לונדון ובתוכן פעילים פרו פלסטינים. הם קראו במגפון קריאות נוראיות, זאת פשוט שערורייה. עבור בעלי לשמוע קריאות כאלה במגפון זה היה פשוט איום ונורא, ועוד כשזה קורה באמצע פינצ'לי רוד בלונדון ועוד באור יום", אמרה חוטובלי, שנאלצה בעבר להתמודד עם הפגנות אלימות בעת שירותה בלונדון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים