שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השרה סטרוק כינתה את הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ "כוח וגנר" ועוררה מהומה
השרה מהציונות הדתית, תקפה בריאיון את הבכירים לאחר שגינו במשותף את הטרור שביצעו ישראלים כלפי פלסטינים "מי אתם, כוח וגנר" | בהמשך התנצלה על הכינוי
שריפת בתים באום צפא | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק תקפה הבוקר (שני) את הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, בעקבות הודעה שפרסמו בסוף השבוע לגבי הטרור הלאומני שביצעו אזרחים ישראלים בשטחי יהודה ושומרון.

בריאיון לקול ברמה אמרה סטרוק כי: "הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ הוציאו הודעה משותפת על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כוח וגנר? מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני".

עוד מבחזית החדשות

בהודעה המשותפת שפרסמו בסוף השבוע, נכתב כי: "בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים חפים מפשע. המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן. כוחות הביטחון פועלים אל מול אותם פורעים, בתוך סיכון חייהם של חיילי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל ומשרתי שירות הביטחון הכללי".

"אלימות זו מגבירה טרור פלסטיני, פוגעת במדינת ישראל, ובלגיטימציה הבין-לאומית של כוחות הביטחון להיאבק בטרור הפלסטיני, ומסיטה את כוחות הביטחון ממשימתם המרכזית נגד הטרור הפלסטיני", הוסיפו. "צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מחויבים להמשיך לפעול בנחישות ובכל האמצעים העומדים לרשותנו לשמירה על הביטחון והחוק ביהודה ושומרון. צה"ל יסיט ויתגבר כוחות למניעת אירועים מסוג זה ביהודה ושומרון, וכן השב"כ ירחיב את המעצרים, כולל מעצרים מנהליים, נגד הפורעים שפועלים באופן אלים וקיצוני בתוך הכפרים הפלסטינים. אנחנו קוראים גם למנהיגים ביישובים, מחנכים ומובילי ציבור, להוקיע בפומבי את מעשי האלימות הללו, ולהירתם למאבק בהם".

בהמשך התנצלה השרה סטרוק ואמרה: "אומרת כאן ועכשיו: הביטוי "כוח וגנר" שגוי, ואני מתנצלת עליו. נכנס לשיחה בשל נוכחותו בשיח החדשותי, אבל לגמרי לגמרי לא מתאים. סליחה ומחילה! לא חוזרת בי מהביקורת העניינית, על כך שראשי מערכות הביטחון שלנו, מסורים וראויים להערכה ככל שהם, לא אמורים להיות מטיפי-מוסר, אלא מייצרי ביטחון".

אמש הודיע דובר צה"ל כי צה"ל מתגבר כוחות בפיקוד המרכז: "בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור נוסף של שני גדודים באוגדת יהודה ושומרון. הכוחות יתגברו החל מהיום, זאת בנוסף לתגבור הכוחות מהשבוע שעבר".

עוד מבחזית החדשות

במהלך האירועים באום צפא, שרפו אזרחים ישראלים בתים ורכבים. שר הביטחון יואב גלנט גינה, והנחה את כוחות הביטחון לפעול לשמירת הסדר ולמניעת אירועי אלימות בלתי מבוקרת של אזרחים באזור. שר הביטחון מסר כי "אני מגנה בתוקף את האלימות שהביאה לשריפת בתים ורכבים בכפר אום צפא, לא זו דרכנו" והוסיף "‏מחזק את חיילי צה"ל הפועלים בנחישות ובהתמדה לסיכול הטרור ולהגנת התושבים ביהודה ובשומרון".

‏יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב בתגובה: "שרה בישראל שמשווה את הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ לשכירי חרב מורדים לא ראויה ולא יכולה לשבת בממשלת ישראל. נתניהו חייב לעצור את הטירוף ולרסן את השרים ההזויים חסרי האחריות שלו"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב בתגובה: "ההשוואה של ראשי זרועות הביטחון לכוח וגנר היא חרפה מוסרית ופגיעה בביטחון המדינה. נתניהו צריך לפטר את אורית סטרוק עוד היום. כל דקה שהיא מכהנת כשרה בממשלה הוא מסר של הפקרות ביטחונית"

גדעון סער כתב בתגובה: ״ההשתלחות חסרת-הרסן של השרה סטרוק בראשי מערכת הבטחון, שמקדישים את חייהם לביטחון ישראל ואזרחיה, היא מחפירה. אם הייתה בה ולו קמצוץ מהאחריות שאמורה לאפיין מי שמכהנת בתפקיד של שרה בממשלה, היא הייתה מצטרפת לקריאתם כנגד מי שבמעשיהם הנפשעים פוגעים במדינה, בחוק, בביטחון ובהתיישבות. בושה״

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. היא לא עוררה מהומה כולם יודעים שהם דומים לכוח וגנר שהם לא שומעים לראש הממשלה אלא לאהרון ברק ואהוד ברק.
    כל צמרת צה"ל צריכים להתפטר !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים