שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » השרה זנדברג כינסה ישיבה מיוחדת לשימור הרי ירושלים
שומרים על ירושלים
השרה זנדברג: "כדי להגן על מרחב הרי ירושלים עלינו לעבור מקרבות בלימה של תוכניות שמבקשות להרוס את הטבע ליוזמה ולקידום המרחב. להעדיף התחדשות עירונית והתכנסות"
שריפה בהרי ירושלים, אילוסטרציה | צילום: אורית כץ, רשות הטבע והגנים

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, כינסה ביום ד' ישיבת התנעה להליך שימור הרי ירושלים, יחד עם מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן וגורמי מקצוע נוספים במשרד להגנת הסביבה. בישיבה לקחו חלק כלל הגורמים הרלוונטיים לנושא שימור האזור, בהם נציגות ונציגי משרדי התיירות והחקלאות, עיריית ירושלים, מטה יהודה, רשות הטבע והגנים, קק"ל, החברה להגנת הטבע, וכן חבר הכנסת אלון טל ופעילי "מצילים את הרי ירושלים". 

מטרת ישיבת ההתנעה, שהתקיימה ביוזמת השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, היא לאחד את כלל הגורמים הרלוונטיים ובעלי העניין סביב היעד המשותף של קידום ההגנה על הרי ירושלים, תוך הסתכלות רחבה על הנושא ושקלול כלל היתרונות והערכים באזור. 

השרה תמר זנדברג אמרה בישיבה כי "קם היום שיתוף פעולה מאוחד סביב ההגנה על הרי ירושלים. העובדה שהתקבצנו כאן סביב שטח כל כך ערכי, מראה כמה רחב המכנה המשותף וכמה כולנו מגויסים למען המטרה החשובה של ההגנה על האזור הייחודי הזה. בעת הזו, ברור שכדי להגן על מרחב הרי ירושלים כמרחב שמור, מתפקד וערכי לאורך זמן, אנחנו צריכים לעבור מקרבות בלימה של תוכניות שמבקשות להרוס את הטבע, ליוזמה ולקידום המרחב. יש לנו חזון משותף ואנחנו צריכים לשאוף אליו ביחד". 

"בלימת תכנית ספדי הייתה אחת ההצלחות הסביבתיות הגדולות שהיו בישראל, שמעבר להסרת האיום, תרמה תרומה משמעותית להעלאת המודעות לחשיבותם, ייחודיותם וערכיותם של הרי ירושלים. העקרונות שעמדו בבסיס ההתנגדות לתוכנית ספדי עדיין עומדים: העדפת התחדשות עירונית והתכנסות לתוך מרכזי הערים, תוך השקעת משאבים ליצירת עירוניות בריאה ומתפקדת, לצד שמירה אמיצה על השטחים הפתוחים, הרציפים והערכיים ככאלה – נכונה היום אף יותר משהייתה אז", הוסיפה. 

עוד אמרה השרה תמר זנדברג כי "בהסתכלות על המרחב, על כלל השחקנים – הממשלתיים, המקומיים, האזרחיים – לא ניתן יהיה לעשות קפיצת מדרגה בשימור והגנה על ייחודיות המרחב ללא שילוב כוחות אמיתי. לצורך זה יש להבין ולכבד את המאפיינים השונים של כל ארגון סביב השולחן הזה. כל אחד ותפקידו, כל אחד וסמכויותיו. עלינו למפות את הצרכים והאתגרים העומדים בפנינו, ולראות כיצד אנחנו יכולים לפעול בשיתוף פעולה לעיגון ההגנה על הרי ירושלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים