שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השרה דיסטל בביקורת על הטייסים: "הושקעו בהם המון כספים"
שרת ההסברה אמרה כי הטייסים ששוקלים את הפסקת התנדבותם בעקבות ביטול עילת הסבירות "שברו את הדיל" הכשרה תמורת הגנה על ילדינו
טייס | צילום: חיל האוויר

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן התראיינה הבוקר (חמישי) ל-ynet ומתחה ביקורת חריפה על טייסי חיל האוויר שאמרו שיבחנו את המשך התנדבותם לשירות מילואים, בעקבות כוונת הקואליציה לבטל את עילת הסבירות. לטענת דיסטל "ברגע שבא טייס, לוחם ואמיץ, שהושקעו בו המון כספים מתוך כיסם של האנשים שהלכו ובחרו ברפורמה, ואומר "אם לא תתכופפו" לא נגן עליכם, כמה עולה להכשיר טייס? מי משלם על זה? יש פה דיל נורא פשוט בין עם ישראל ללוחמיו האהובים והגיבורים. הם שברו את הדיל הזה".

את ה"דיל" בין הטייסים לעם הגדירה דיסטל: "אנחנו נאהב אתכם, אנחנו ניתן לכם את הנשמה, אנחנו נממן מכיסנו את ההכשרה שלכם בצורה הנדיבה ביותר, וביום פקודה אתם תגנו עלינו".

עוד מבחזית החדשות

לשאלת המראיין שהטייסים טוענים שהם שברו את הדיל ומובילים לדבר שהם לא יודעים לחיות איתו, השיבה דיסטל "אנשים פה הוצאו מביתם. הוצאו מביתם וגורשו מביתם בהמוניהם. קהילות, משפחות, יישובים שלמים. אף אחד מהלוחמים שהיו שם ושראו את האמא או האבא או האחים הקטנים שלהם נגררים החוצה, לא פלרטט עם הרעיון של סרבנות. טייס שרואה את הגרסה המרוככת שאמונה על שופט העליון סולברג בעילת הסבירות, שזה אחד הדברים הכי זניחים ברפורמה, על זה בא טייס ואומר "אני לא אגן לא על הילדים שלי ולא על הילדים שלכם"? בזמן שאיראן מתחממת על הקווים עם גרעין? זו עמדה שצריך לכבד? מה יגיד מחר לוחם מג"ב?"

"הוא מצמיד לנו אקדח לרקה, הילדים של ישראל לא יהיו מוגנים במקרה של מתקפה גרעינית, בגלל שאני לא אוהד את מתווה הסבירות של סולברג. אין לי שום כבוד לעמדה הזו. אני מרגישה שאנחנו נמצאים כאן באירוע נפשי לא רציונלי. זה באמת אנשים שמונעים מכל כך הרבה אנטגוניזם לישראל השנייה, שהם באמת מוכנים שגם להם ולמשפחותיהם יהיה פחות בטוח ופחות נעים לחיות פה".

את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ואת מפקד מחוז תל אביב במשטרה עמי אשד כינתה דיסטל "כוכבי רוק באגף פוליטי אחד". "הם כוכבי רוק באגף אחד ומייצרים זעם באגף שני. זאת אומרת גם השמאל וגם הימין מספרים פה אותו סיפור, והסיפור הוא שהם פוליטיים"אמרה דיסטל "בהרב-מיארה פוליטית מכיוון שכשיש הפגנה ליד בית איש שמאל, או איש ששייך לרשות השופטת, יש חוק והוא בל יעבור".

לדבריה, "אין איש ימין שההפגנות לא מתנהלות מתחת לחלון ביתו באותו זמן. ביום חמישי האחרון הייתה הפגנה אחרונה אצלי בבית, מתחת לחלון של הבן שלי. כמה ימים אחרי זה הייתה הפגנה נגד היועצת המשפטית לממשלה, מרחק 400 מטר מהבית שלה. מה זה? היא קובעת את הכללים".

עוד מבחזית החדשות

עם זאת, השרה הסתייגה מאפשרות של פיטורי היועמ"שית כרגע. "זה מאוד מאוד בעייתי. מאוד בעייתי", אמרה. "אנחנו רואים מה קורה כרגע, אנחנו לא מכחישים את זה. יש לנו פה עסק עם אנשים שמבהירים לנו בוקר עד ערב בלי למצמץ, שצריך לשרוף את המועדון. בסוף אנחנו כרגע על ההגה ואחראים על המדינה. בערב פיטורי גלנט היינו כפסע מלאבד את מדינת ישראל".

לשאלת המראיין האם תרחיש גלנט היה שיקול בחישוב אם לפטר את היועמ"שית? השיבה דיסטל: "לא הייתי ממסגרת את זה כ"תרחיש גלנט". אני כן יודעת לומר שמבחינתי נתניהו, שאף פעם לא רץ ריצות של 100 מטר, אלא האיש הזה הוא איש של מרתונים, ידע לכבות את התבערה. אני חושבת שהמחאה בהחלט דעכה, היא השתנתה. זאת אומרת כמות האנשים, ההורה עם הילד על הכתפיים ודגל ישראל שבאמת האמינו שמדינת ישראל הופכת להיות דיקטטורה, האנשים האלה כבר לא כל כך בהפגנות. לכן ההפגנות יותר פרובוקטיביות ואלימות".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. להלו קו"ח של כלומניקית ( מתןך אתר הכנסת)

    גלית דיסטל אטבריאן
    שרה במשרד ראש הממשלה, חברת כנסת מטעם הליכוד
    קורות חיים
    תאריך לידה : י"ג בטבת תשל"א , 10/01/1971

    מקום מגורים :כפר האורנים

    השכלה:

    – תואר ראשון באוניברסיטת תל-אביב

    – לקראת תואר שני באוניברסיטה העברית

    עיסוקים קודמים:
    פובליציסטית
    שדרנית רדיו
    סופרת ישראלית

  2. הבחורה הזאת טעבריין חושבת שהיא השקיעה בטייסים ,אנחנו משלמים לך שכר ענק ואת לא עובדת רק משמימה ,מפלגת ,משקרת ובעיקר מלקקת ,הטייסים לא חייבים לך ולשותפיך כלום ,הם מחויבים לממלכה ולא למלך שאת מעריצה ,לא שמענו ממך מילה על ביטול גיוס חרדים ,תמשיכו להרוס את המדינה ,ושלא תתפלאו שארה"ב תנתק מגע מאיתנו ,כמו בהצבעות באו"ם ,לא ישימו וטו ,ואת מבלבלת את המוח ,הם מתנדבים ,ולא סרבנים ,את פשוט טיפשה שחושבת שהם חייבים להגן על ילדייך כאשר אתם מוחקים את השמירה עליהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים