שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השמאל מסתער על יוסי דגן: "הביא את המבצע בג'נין"
אפקט "בית וגן"
פרשן חדשות 12 ובכירי עיתון "הארץ" יצאו בסדרת התקפות כנגד יוסי דגן ראש מועצת שומרון וטענו כי גרר את ישראל למבצע ובעקבות כך בהפגנות השמאל נישאו שלטים בגנותו
הפגנת השמאל נגד יוסי דגן ראש מועצת שומרון | צילום: דוברות

בשבוע שעבר קיים צה"ל את המבצע הצבאי "בית וגן", מבצע נרחב בשטח מחנה הפליטים ג'נין במטרה להרוס את התשתיות של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני במקום. בימים באחרונים, מאז המבצע, החלה התקפה רבתי של אנשי תקשורת ופרשני שמאל כנגד יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בטענה כי הוא גרר את מדינת ישראל למבצע. 

בעקבות כך החלו להראות שלטים בגנותו של דגן בהפגנות השמאל כנגד הרפורמה המשפטית. באחד מהן נכתב: "כמה ראשי ממשלה קיימים בפועל? 1. יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון – הוביל מבצע לג'נין", כשלצידו מופיעים גם השר יריב לוין, ח"כ אריה דרעי ושרה נתניהו". 

עוד מבחזית החדשות

הפרשן המדיני הבכיר אמנון אברמוביץ' טען במהלך שידור החדשות באולפן ערוץ 12 כי: "בצה"ל יש דיונים, חושבים להקים אוגדה נוספת בשומרון". לדבריו: "אמר שם מי שאמר: נחזיר את הפיצול שהיה, אוגדת יהודה ואוגדת שומרון. את אוגדת שומרון ניתן ליוסי דגן", וסיים בציניות: "והכל יהיה בסדר". 

עיתונאי "הארץ" עמוס הראל כתב בעיתון מאמר נרחב בעיתון תחת הכותרת "אחרי שניהלו קמפיין ליציאה למבצע, אנשי הימין מתהדרים במהלך שישיב את ההרתעה הישראלית". במאמרו טוען הראל: "בהדרגה הצטבר הלחץ מצד המתנחלים. איש המפתח כאן היה ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שניהל קמפיין אפקטיבי בתוך הליכוד כדי להביא לאישור המבצע".  עוד כותב הראל: כי על אף שהוא עומד מאחורי המבצע, המבצע אינו הולם את הפנטזיות של דגן".

במאמר זועם נוסף, אף הוא בעיתון "הארץ", טוען צבי בראל כי כל המבצע הוא: "לא יותר מגלולת הרגעה למתנחלים". במאמרו כותב בראל כי:  "ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, דרש כי המבצע בג'נין יימשך עד 'להכרעת תשתיות הטרור והנעה לשינוי המשוואה בשטח'.  באופן לא מקרי המונח 'שינוי משוואה' הופיע באותו יום במנשר שפרסם נתניהו. ראש הממשלה, כאילו ביקש להוכיח כי הוא עומד במשימה שדגן הטיל עליו.  עכשיו נותר רק להמתין לאישורו של דגן להפסיק את המבצע, כדי שאפשר יהיה להחזיר את צה"ל לפעילות שגרתית".  

גם בתכנית "המילה האחרונה" בגלי צה"ל, זעם משה שלונסקי, מפקד התחנה לשעבר, שקרא במהלך ויכוח עם עירית לינור: "אני לא רוצה שהצבא יעבוד לפי דגן". שלונסקי טען גם הוא שהצבא לא צריך "לעבוד לפי דגן", טענה עליה השיבה עמיתתו לשידור כי: "הדרישה של תושבי השומרון לא להירצח היא לגיטימית ובסיסת".  שלונסקי טען בתכנית בגלי צה"ל כי: "יוסי דגן הגדיר לצבא איזו סוג פעולה לעשות, איזה גודל.  הם לא מנהלים את מדינת ישראל ואת הביטחון שלה".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. אנשים האלא שיוצאים נגד המבצע בית וגן גם חושבים משום מה שהם חסינים מהטרור של אנשי ג'נין הם או שונאי ישראל או פסיכופתים ולא משנה מה עשו למען המדינה בעבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים