שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השמאל והחמאס נגד ההחלטה בעניין הר הבית
"ביהמ"ש יכול ללקות בשגיאה"
בארגון הטרור חמאס איימו כי "החלטתו של בית משפט השלום לאפשר ליהודים הציוניים לקיים את הטקסים התלמודיים שלהם, היא משחק באש העובר על כל הקווים האדומים"
יאיר גולן | צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

ההחלטה הדרמטית של בית המשפט, לאפשר ליהודים לקרוא שמע ישראל בשטח הר הבית, עוררה סערה בקרב אנשי שמאל שאליהם הצטרפו ארגוני הטרור מרצועת עזה שגינו את ההחלטה.

השר עיסוואי פריג' הגיב על ההחלטה: "ההחלטה לאפשר את הפרת הסטטוס קוו במתחם אל אקצא, איננה רק שגויה, אלא גם חסרת אחריות ומסוכנת. מספיק טיפש אחד כדי לשרוף יער שלם וכדי לעצור את התבערה, על היועמ"ש והפרקליטות לערער על ההחלטה ולבקש את דחיית יישומה. לפני שנמצא את עצמנו במערבולת אלימות כתוצאה משיגעון גדלות של שופט שלום אחד".

בארגון הטרור חמאס איימו כי "החלטתו של בית משפט השלום לאפשר ליהודים הציוניים לקיים את הטקסים התלמודיים שלהם במהלך פלישותיהם הפרובוקטיביות לחצרות מסגד אל-אקצא היא משחק באש העובר על כל הקווים האדומים והסלמה מסוכנת שבהשלכותיה יישאו מנהיגי הכיבוש". הודעה דומה יצאה גם מארמון המלוכה בירדן שבה נטען כי מדובר בהפרה של ההחלטות הבין לאומיות בנוגע לירושלים.

סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן, ל-103fm בביקורת על פסיקת ביהמ"ש בנוגע לתפילת יהודים בהר הבית: "ביהמ"ש צריך להכיר שיש נושאים שהם בבחינת מדיניות ולא בבחינת פסיקה משפטית. הר הבית הוא בראש ובראשונה סוגייה לאומית ומי שצריך לקבל את ההחלטות הם מנהיגי האומה ולא ביהמ"ש. אנחנו חושבים שביהמ"ש יכול ללקות בשגיאה כזו או אחרת ובשיקול דעת לא מספיק מלומד".

שר המשפטים גדעון סער כתב: "אין מקום להתקפה אישית על שופטים. ניתן להתווכח על החלטות של בתי-המשפט, אך השתלחות בשופטים עצמם אינה דרך ראויה ומקובלת בדיון ציבורי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים