שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השופטת דורית ביניש על הרפורמה המשפטית: "מדירה שינה מעיני"
דורית ביניש נשיאת העליון לשעבר, התייחסה לרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה ואמרה: "הדיונים על המהפכה המשפטית בוועדת חוקה היו הצגה"
שר המשפטים יריב לוין | צילום: ערוץ כנסת

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית ביניש, התייחסה אמש (שלישי) לרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, במסגרת מפגש זום שארגנו מארגני המחאה. לדברי ביניש "הדיונים בוועדת חוקה היו הצגה". "הם אמרו מה שאמרו והמשיכו הלאה". עוד אמרה ביניש. "שמעתי את הנאומים והזדעזעתי מחוסר הדיוק. אמרו שהשופטים בוחרים את עצמם, וזה לא נכון".

לטענת נשיאת העליון לשעבר, התחלת החקיקה היא "אחת מנקודות השיא". "מסתבר שעכשיו עלו לשלטון מי שקבעו שהבעיה שהיחידה שצריך מיד לפתור, מכל הבעיות במדינה, היא הרכב השופטים ושינוי בתי המשפט. זאת אינה רפורמה לשינוי בתי המשפט, זו רפורמה לשינוי שיטת המשטר".

עוד מבחזית החדשות

לגבי הצעת ההידברות של הנשיא אמרה ביניש כי: "מי שרוצה שנהיה חברה אחת חייב גם לקבל את הרעיון שתהיה הידברות. אבל אם החקיקה נמשכת ולא נפסקת אז איזו הידברות זאת? אם היא כפופה לקצב החקיקה זה אקדח לרקה, זה לא מתקבל על הדעת".

על השאלה מה יקרה אם בג"ץ יפסול חלק מהרפורמה, והממשלה לא תציית לפסק הדין, השיבה ביניש: "הסיטואציה הזאת מדירה שינה מעיני, אני מקווה שלא נגיע לרגע הזה – הוא עלול לקרות והוא יהיה קשה מאוד".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אני מבין לנפשה קשה מאוד להסתגל לכך שהמדינה לא תתנהל לפי עילות הסבירות שלה ושל משפחתה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים