שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השגרירה בצרפת יעל גרמן התפטרה מתפקידה: "לא אוכל לעשות שקר בנפשי"
שגרירת ישראל בצרפת, מונתה לתפקיד על ידי לפיד התפטרה מתפקידה במחאה נגד הממשלה החדשה: "לא אוכל לעשות שקר בנפשי ולייצג מדיניות השונה מכל מה שאני מאמינה בו"
פגישת יאיר לפיד עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז | צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

שגרירת ישראל בצרפת יעל גרמן התפטרה היום (חמישי) מתפקידה. במכתב ששלחה גרמן לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, היא הסבירה את התפטרותה וכתבה "לצערי, הממשלה שהקמת ואתה עומד בראשה, כוללת נציגי מפלגות שעמדותיהם הקיצוניות באות לידי ביטוי בקווי היסוד שלה, במדיניותה ובהצהרות על חקיקה פסולה בעיני שבכוונתה להעביר. כל אלה מעמידים לדעתי, בסכנה את אופייה של מדינת ישראל וערכיה, כפי שהם באים לידי ביטוי במגילת העצמאות, עליה חונכנו וגדלנו".

 "מדיניותך, הצהרות השרים בממשלתך וכוונות החקיקה מנוגדים למצפוני, לתפיסת עולמי, ולהבטחות הטמונות במגילת העצמאות למדינה יהודית ודמוקרטית.  בנסיבות אלה, לא אוכל לעשות שקר בנפשי ולהמשיך לייצג מדיניות השונה באופן כה קיצוני מכל מה שאני מאמינה בו, ולכן אני מוצאת לנכון להגיש התפטרותי ולסיים את תפקידי כשגרירת ישראל בצרפת", הוסיפה. 

עוד מבחזית החדשות

מוקדם יותר החודש הורה משרד החוץ לשגרירה לבטל מסיבת עיתונאים שביקשה לערוך בביתה מחר עם כתבי חוץ בצרפת, וזאת, לאחר שאמרה בשיחות סגורות כי היא אינה רוצה לשרת את ממשלת הימין החדשה, וכי עם הרכבת הממשלה תתפטר ותשוב לארץ משום ש"אינה מעוניינת לייצג ממשלת ימין קיצוני, שאיתמר בן גביר הוא אחד משריה". . 

לכתבי החוץ שהיו צפויים להיות בפגישה, ניתן הסבר רשמי לביטול עקב "העיתוי הפוליטי הרגיש בישראל", והובטח להם כי הפגישה תתקיים תוך כמה שבועות "כשהתמונה הפוליטית תתבהר".  גורמים דיפלומטיים בפריז העריכו כי הפגישה תתקיים כבר ככל הנראה עם יורשה של גרמן בתפקיד.

גרמן, כיהנה בעבר כשרת הבריאות מטעם יש עתיד. לתפקיד השגרירה מונתה כמינוי אישי של יאיר לפיד כשר החוץ באוקטובר 2021 לאחר שתפקיד השגריר בפריז לא אויש במשך שנתיים. גרמן הגיעה לפריז בינואר 2022, ואת כתב האמנה הגישה לנשיא צרפת רק ביולי השנה. על פי  מקורות מדיניים, גרמן עדכנה את לפיד על כוונתה לעזוב את תפקידה בפריז, והוא  ביקש ממנה שתמתין עד להרכבת הממשלה. 

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים