שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השבעת הממשלה: האתגרים שעומדים בפני נתניהו
נתניהו נתקל בהתנגדות עזה בסיעתו על כוונתו למנות את השגריר לשעבר רון דרמר לתפקיד שר החוץ | בכירים בליכוד אמרו, "מדובר בדרישה חצופה"
השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר | צילום: שריה דיאמנט, מקור ראשון

יו"ר הכנסת יריב לוין צפוי להכריז היום (שני) באופן רשמי במליאת הכנסת על כך שעלה בידו של ח"כ בנימין נתניהו להרכיב ממשלה. מרגע זה יוותרו להשבעת הממשלה שבעה ימים, כשברקע נעשים מאמצים רבים להשביע את הממשלה כבר ביום חמישי הקרוב.

לקראת ההשבעה, יהיה על נתניהו להתמודד עם אתגר חלוקת התיקים בליכוד שאותם צפוי נתניהו לחלק כבר ביום רביעי, ערב השבעת הממשלה. חברי הליכוד מתמודדים על 18 תיקי שרים ועוד מספר תפקידי יושבי ראש ועדות. נתניהו מעוניין למנות את מקורבו שגריר ישראל לשעבר רון דרמר, לתפקיד בכיר בממשלה כשהעדיפות היא משרד החוץ.

עוד מבחזית החדשות

אחד הפתרונות שמדברים עליו בליכוד הוא רוטציה על התפקיד, אולם דרמר רוצה משרד לקדנציה מלאה. במקביל, נתקל נתניהו בהתנגדות עזה של חברי הכנסת מהליכוד שזועמים על האפשרות כי בתפקיד הבכיר יכהן גורם מחוץ לליכוד. בכירים במפלגה מתחו ביקורת על דרמה וטענו כי "מדובר בדרישה חצופה של אדם שמעולם לא היה חבר ליכוד וללא אף אצבע בכנסת".

מנגד, קיימים בתוך הסיעה שני מועמדים שלוטשים עיניים לתפקיד, אמיר אוחנה וישראל כץ. יש לציין כי אוחנה הגיע למקום גבוה ברשימת הליכוד לכנסת (מקום 6) אך כץ, שכיהן כבר בעבר בתפקיד, מסומן בתור אופוזיציה פנימית שנתניהו מעוניין לנטרל. גורמים בליכוד בוחנים כעת את האפשרות למנות את דרמר לתפקיד שר במשרד ראש הממשלה שאחראי על הקשר עם ארה"ב ועל ידי כך להשאיר את משרד החוץ פנוי עבור מועמד אחר.

אתגר נוסף שנתניהו צריך לפתור הוא התפקיד שיינתן לדודי אמסלם. שמו של אמסלם עלה לגבי תפקיד יו"ר הכנסת הקבוע. אופציה נוספת שהוצעה לו היא משרד התחבורה אך אמסלם דחה את ההצעה. גורמים בסביבתו של נתניהו טוענים כי נתניהו מתרעם על אמסלם שסרב להצעה זו, אך אנשיו של אמסלם טוענים כי התפקיד לא הוצע לו ובכל מקרה הוא מתעקש לקבל את משרד המשפטים או יו"ר הכנסת.

שני התיקים הבכירים הנוספים הם משרד הביטחון, שהובטח ליואב גלנט, ומשרד המשפטים שמיועד ליריב לוין, שצפוי להתפטר מתפקיד יו"ר הכנסת. התיק החשוב הבא הוא משרד החינוך, אך מכיוון שהסמכויות ואגפים שונים נמסרו כבר לשרים אחרים, בכירי הליכוד לא מעוניינים לכהן בתפקיד. התפקיד הוצע למירי רגב ולאלי כהן, אך שניהם מעדיפים לקבל את משרד התחבורה. 

עוד מבחזית החדשות

בנוסף לתיקים הבכירים, נותרו בידי הליכוד עוד משרדים בינוניים וקטנים רבים כמו תרבות וספורט, תיירות, כלכלה, חקלאות, אנרגיה ותפוצות לצד תפקידים בכנסת עצמה כמו יו"ר הקואליציה, יו"ר ועדת החוץ הביטחון וראשות ועדת הכנסת.

אתגר נוסף שנתניהו צריך לצלוח לפני השבעת הממשלה הוא, סיום המשא ומתן הקואליציוני וחתימה על ההסכמים. נתניהו אמור להניח את ההסכמים על שולחן הכנסת לפחות 24 שעות לפני ההצבעה. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים