שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » השב"כ עצר תושב רצועת עזה בחשד לריגול
הותר לפרסום
השב"כ והמשטרה עצרו בחודש שעבר את צאבר מחמוד יוסף אבו-תאבת, תושב רצועת עזה עם היתר כניסה לישראל בחשד שביצע משימות איסוף מודיעין עבור חמאס בשטח ישראל
חיילי צה"ל בפעילות למעצר מבוקשים | צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום היום (חמישי) השב"כ והמשטרה עצרו בחודש שעבר את תושב רצועת עזה, צאבר מחמוד יוסף אבו תאבת, בן 28 בחשד שניצל את היתר הכניסה שלו לישראל כדי לאסוף מודיעין עבור חמאס ולבצע משימות עבור הארגון ברחבי הארץ. מפרטי החקירה עולה כי הוא התבקש בין היתר לחשוף את זהותם של סוכני שב"כ ולאסוף מודיעין על יעדים בשטח ישראל. החשוד, צאבר מחמוד יוסף אבו-תאבת, החזיק בהיתר כניסה לישראל לצרכי מסחר ונעצר בתחילת החודש במעבר ארז.

על פי החשד אבו-תאבת הופעל על ידי גורמים במנגנון הביטחון של חמאס ונפגש עם מפעיליו מספר פעמים במעבר בית חנון. הפגישות עסקו בקידום פעילות טרור ואיסוף מידע מודיעיני. מהחקירה עולה כי במהלך התקופה בה פעל בשליחות מפעיליו הוא היה מודע לחלוטין להשלכות מעשיו.

עוד מבחזית החדשות

חקירתו של אבו-תבאת בידי השב"כ, חשפה מידע רב על שיטות ההפעלה של מנגנוני המודיעין של חמאס, מיקום מנהרות, מצבורי אמל"ח ומתחמים צבאיים של החמאס ברצועה. עם סיום החקירה, הועבר תיק החקירה לפרקליטות מחוז דרום והיא צפויה להגיש נגדו כתב אישום המייחס לחשוד עבירות ביטחוניות.

רק לאחרונה הותר לפרסום כתב אישום נוסף שהוגש נגד תושב רצועת עזה שגם הוא ניצל את היתר הכניסה שלו ופעל עבור הג'יהאד האיסלאמי. על פי כתב האישום, פתחי זיאד זקות, תכנן לבצע פיגוע הנחת מטען באוטובוס בדרום הארץ. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים