שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרשויות הערביות: הממשלה שוקלת לדחות את הבחירות ב-12 רשויות או למנות ועדה קרואה
זירת הרצח באבו סנאן, ארכיון | צילום: דוברות המשטרה

המהלך החריג נועד למנוע את התערבות ארגוני הפשיעה בבחירות לרשויות | הממשלה שוקלת ההצעות שעלו: לדחות את הבחירות בשלושה חודשים, או למנות ועדות קרואות • הייעוץ המשפטי הסתייג וביקש לדון בסוגייה לעומק, המפכ"ל סירב לחשוף באילו רשויות מדובר

במהלך דיון בוועדת המשנה להתמודדות עם הפשיעה בחברה הערבית, שהתכנסה היום (חמישי) בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, החליטה הממשלה לשקול את דחיית בחירות או מינוי ועדות קרואות ב-12 רשויות ערביות, מחשש להתערבות של ארגוני פשיעה בבחירות.

עוד מבחזית החדשות

במהלך הדיון העלו השב"כ והמשטרה את חשש שארגוני פשיעה יאיימו על מועמדים או ישתילו כאלה מטעמם, וינצלו את הבחירות להשתלטות על הרשויות המקומיות הערביות. בדיון הוצע לדחות את הבחירות ב-12 רשויות בשלושה חודשים או למנות ועדה קרואה על ידי משרד הפנים כדי למנוע את התערבות ארגוני הפשיעה.

הייעוץ המשפטי ביקש לדון בסוגיה לעומק כדי לגבש עמדה משפטית. מספר שרים שנכחו בדיון ביקשו לקבל את רשימת הרשויות המקומיות, אך המפכ"ל סירב לחשוף את המידע.

במהלך הדיון הוצגה לראש הממשלה ולשרים חבילת חקיקה מהירה למאבק בפשיעה בחברה הערבית, שבין היתר תאפשר למשטרת ישראל להשתמש בכלים טכנולוגיים ומנהליים. ״אנחנו במלחמה של ממש נגד הפשיעה החמורה במגזר הערבי", אמר נתניהו, "ועדת השרים מקדמת חמישה חוקים חזקים מאוד שיהדקו את היכולת שלנו להילחם בארגוני הפשיעה".

עוד מבחזית החדשות

לפני כשבועיים נרצחו ארבעה בני אדם באבו סנאן, בהם ר'אזי סעב, שהשיק באותו היום את קמפיין הבחירות שלו. לטבח הזה קדם רצח מנכ"ל עיריית טירה, דר' קשוע עבד אלרוחמן​, שנורה למוות באותו השבוע. גם המועמד לראשות עיריית נצרת, מוסעב דוכאן, נפצע בינוני מירי לעברו לפני כשבוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים