שיתוף
תגובות
חדשות » הרצוג ימריא הלילה לארה"ב: אלו "הקווים האדומים של נתניהו"
נשיא המדינה יבקר בפעם השנייה בארצות הברית |ייפגש עם סגנית הנשיא, מזכיר המדינה ומזכ"ל האו"ם | אימו של סגן הדר גולדין ז"ל הוזמנה להצטרף לפגישותיו
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: חיים צח/לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ימריא הלילה (ראשון) לביקור מדיני בארצות הברית וצפוי להיפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן במהלך יום שלישי. זו תהיה פגישתם השנייה של השניים, כאשר הראשונה נערכה בחודש אוקטובר גם כן בוושינגטון, ימים ספורים לפני מערכת הבחירות האחרונה.

לקראת הביקור, התקיימה בשבוע שעבר פגישה בין הרצוג לנתניהו במהלכה דנו השניים בביקור הצפוי. בפגישה הדגיש ראש הממשלה בפני הנשיא את שני הקווים האדומים מול ארה״ב. האחד הוא שישראל לא תסכים לחזרת ארה״ב להסכם הגרעין המסוכן עם איראן ותפעל בכל האמצעים כדי למנוע מאיראן מלהשיג נשק גרעיני, והשני כי ישראל לא תסכים למדיניות ״אין הפתעות״ ביחס לאיראן. זאת על רקע כוונת הממשל לחתור למעין הסכם גרעין מחודש בניגוד לעמדת ישראל לפיה יש לחתור להשגת איום צבאי אמין מול חתירת איראן לגרעין.

עוד מבחזית החדשות

הנשיא הרצוג צפוי לנאום בפני שני בתי הקונגרס במושב מיוחד לרגל 75 שנות עצמאות למדינת ישראל. זו תהיה הפעם השנייה בהיסטוריה בה נשיא ישראלי ינאם בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס, בית הנבחרים והסנאט, בפעם הראשונה נאם שם אביו, נשיא המדינה השישי, חיים הרצוג, לפני יותר מ-35 שנה.

כמו כן, במהלך ביקורו בוושינגטון אמור הנשיא להיפגש עם סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס. המפגש יעסוק בקידום יוזמות משותפות בתחום ההתמודדות עם משבר האקלים. בנוסף, עתיד הרצוג להיפגש עם בכירי הממשל האמריקאי ובראשם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן.

נשיא המדינה יבקר במטה האו"ם בניו-יורק ביום חמישי , שם הוא צפוי להיפגש עם מזכ״ל האו״ם, אנטוניו גוטרש. לאחר מכן ייפגש עם מושלת ניו יורק, קת׳י הוקול ועם ראש עיריית ניו יורק וחברי הקהילה היהודית, ביניהם גם מנהיגיה הצעירים ויתארח באירוע חגיגי של הפדרציה היהודית של ניו יורק, הקהילה היהודית הגדולה בתפוצות.

עוד מבחזית החדשות

נשיא המדינה הזמין את לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין ז"ל, שנעדר מאז מבצע "צוק איתן" להצטרף לפגישותיו בבית הנבחרים ועם מזכ"ל האו"ם, ויעלה את עניינם של השבויים והנעדרים בכל פגישותיו. כפי שכבר פורסם, את הנשיא ילוו במהלך הביקור שגריר ישראל בארה״ב ואחיו מייק הרצוג, שגריר ארה״ב בישראל (היוצא) טום ניידס ושגריר ישראל באומות המאוחדות גלעד ארדן.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר לקראת המראתו כי ״אני נרגש לייצג כנשיא מדינת ישראל את עם ישראל כולו בפני נציגיו הנבחרים של העם האמריקני לציון 75 שנים למדינת ישראל. ארצות הברית היא ידידתה ושותפתה הקרובה והמשמעותית ביותר של ישראל. מערכת היחסים בין מדינותינו היא ייחודית בעוצמתה, מה שהפך אותה, ובצדק, לברית בלתי ניתנת לערעור…אדגיש את הצורך במאבק הנחוץ בשנאה ובטרור שאיראן מפיצה תוך כדי חתירתה לנשק גרעיני ובהרחבת מעגל השלום האזורי. בנאומי ובפגישותיי אתייחס למארחיי כשותפים קרובים בכל הנושאים שעל הפרק ובכלל זה האתגרים וההזדמנויות שלפתחה של החברה הישראלית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים