שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרפורמה המשפטית: הסיקור בעולם הערבי
כלי התקשורת בעולם הערבי עוקבים אחרי הרפורמה המשפטית במדינת ישראל ולטענתם "המציאות תשתנה אחרי ממשלת נתניהו-בן גביר-סמוטריץ'"
שר המשפטים יריב לוין | צילום: חדשות 12

כלי התקשורת בעולם הערבי עוקבים באדיקות אחרי המצב הפוליטי בישראל ובתוכם הרפורמה המשפטית. כלי התקשורת מסקרים מידי שבוע את המחאות, ופרשנים מטעמם בוחנים את האופן שבו הרפורמה תשפיע על המצב בישראל, ובמזרח התיכון כולו.

כלי התקשורת בלבנון, ובעיקר אלו המזוהים עם חיזבאללה, מביעים עניין משמעותי במצב הפוליטי בישראל. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, אמר אמש בנאומו כי מה שקורה בישראל מעיד על סימני סוף הקיום של המדינה. בנאומו הקודם ציטט נסראללה בלעג את נשיא המדינה יצחק הרצוג ואמר כי "ישראל חוששת ממלחמת אזרחים. מנהיגי המדינה מדברים על פיצוץ קרוב". עוד אמר נסראללה באותו נאום כי: "הממשלה הזו לא רק יכולה לגרום להסלמה מול הפלסטינים, אלא בטיפשותה היא יכולה גם להוביל להסלמה כלל אזורית, במיוחד אם יפגעו באל-אקצא".

עוד מבחזית החדשות

בערוץ אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה עקבו השבוע אחרי סרבנות המילואים של הטייסים מטייסת 69, וכתבו כי "המחאה בחיל האוויר בולטת משום שהחיל נחשב לאחד מהרגישים ביותר בצבא". עוד הוסיפו כי: "במשך עשורים ניסו בצה"ל להשאיר את הוויכוחים הפוליטיים בחוץ, אך כעת הדבר מחלחל לשורותיהם והטענה שהצבא מחוץ לפוליטיקה הגיעה לסופה".

בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה גם הוא עם חיזבאללה נכתב: "צונאמי של פשיסטים, ישראל נלחמת בעצמה" וכי "המאבק הפנים ישראלי רואה עליית מדרגה מצד האופוזיציה אל מול יד נוקשה מצד ממשלת נתניהו, כל זאת בזמן שהממשלה ממשיכה בתוכנית שלה לבצע שינוי שורשי בשלטון, דבר שישנה את ישראל מקצה לקצה". עוד נכתב בעיתון כי : "לא משנה מה תהיה התוצאה, המציאות שתהיה אחרי ממשלת נתניהו-בן גביר-סמוטריץ' לא תהיה כקודמתה, והפירוק החברתי הגיע לשלב שאי אפשר להתעלם ממנו".

בעיתון הסורי "אל-וטן" כתבו אמש כי "עשרות חיילים הודיעו שיסרבו להתייצב לאימונים. "הרפורמה המשפטית" מפרקת את הצבא הישראלי". עוד הוסיפו כי: "יש עלייה בהתנגדות לרפורמה המשפטית בקרב חיילי וקציני הצבא הישראלי. בישראל מזהירים כי המשמעות של זה היא פגיעה בכשירות הצבא".

בעיתון הבינערבי "אל-ערבי אל-ג'דיד", שנמצא בבעלות קטארית, פרסמו מאמר בשם "אין אביב ישראלי באופק", מאמר נכתב כי למרות המחאות, והאופן שבו פועלים שני הצדדים, הדבר לא יביא לסוף קיומה של מדינת ישראל, מכיוון ש"אין סתירה בין העובדה שהם חיים במדינה כובשת לבין זה שהם רוצים לשמור על אורח החיים שהם רגילים בערים הישראליות".

עוד מבחזית החדשות

גם בעיתון הסעודי המוביל "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית, עוקבים אחר המתרחש בישראל. בעיתון מדגישים את חשש המפגינים מפגיעה משמעותית "בזכויות ובערכי הדמוקרטיה והפרדת הרשויות". במאמר שפורסם בעיתון תחת הכותרת "ישראל אוכלת את עצמה מבפנים", הציגו את ההבדלים בין ראיית המבט הדתית שמרנית לזו החילונית ליברלית, וכתבו כי "גאוות הכלכלה הישראלית הייתה הצמיחה חסרת התקדים בהייטק בעשורים האחרונים. אך הרפורמה המסתמנת גורמת למשקיעים לשקול להעביר את מוקדיהם אל מחוץ לישראל".

ברשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" אמרו כי "הפרויקט שהחל ראש הממשלה בנימין נתניהו הפך את הרחוב הישראלי מקצה לקצה והוציא רבים להפגין במשך שבועות". בנוסף, הם עוקבים אחר צעדי החקיקה בכנסת ומפרשים אותם לקהל הצופים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים