שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרפורמה הבאה במשרד המשפטים: רפורמת חקירות מח"ש
ביום ראשון צפוי להתחיל הליך שינוי מבנה המחלקה לחקירת שוטרים | עפ"י הצעת חה"כ סעדה מי שימנה את ראש מח"ש יהיה שר המשפטים
חבר הכנסת משה סעדה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הערב (רביעי) פורסם ב"מהדורה המרכזית" כי בליכוד מתכננים ביום ראשון לעבור לשלב הבא ברפורמות והגיש את הרפורמה במחלקה לחקירת שוטרים.

על פי הצעת החוק החדשה של חבר הכנסת משה סעדה (הליכוד), יש לנתק את הקשר בין הפרקליטות למח"ש, כך שראש מח"ש יהיה כפוף לשר המשפטים. חה"כ סעדה, שכיהן בעברו כסגן ראש מח"ש, טוען כי המשטרה והפרקליטות עובדות פעמים רבות יחד, ובמסגרת זו הן גם מחפות אחת על השנייה, בעיקר כשמדובר בבכירים. ההצעה מציעה ארגון מחדש, כך שהמחלקה לחקירת שוטרים תעמוד כגוף עצמאי, ונפרד מהפרקליטות.

עוד מבחזית החדשות

במצב היום, כשיש חשד נגד שוטר הוא נחקר על ידי המחלקה לחקירת שוטרים, הכפופה לפרקליטות. אך כשיש חשד נגד הפרקליטות, מי שחוקר אותה היא המשטרה הכחולה.

ההצעה של סעדה היא, שמח"ש, תוכל לחקור גם את הפרקליטות, אם היא אכן תהפוך לגוף עצמאי ונפרד שיהיה כפוף לשר המשפטים. עוד מציע חה"כ סעדה, ששר המשפטים יהיה גם זה שימנה את ראש מח"ש. זאת בניגוד לאופן המינוי כיום, שמתבצע באמצעות וועדה שבראשה עומד פרקליט המדינה.

כמו הרפורמה במערכת המשפט, גם לרפורמה זו מתנגדים רבים, הטוענים כי מהפכת מח"ש תוביל לכך שבפרקליטות ובמשטרה יימנעו מלחקור עבירות שחיתות שלטונית, אם אכן שר המשפטים יהיה אמון על מינוי ראש המחלקה לחקירת שוטרים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים