שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז: "הדיקטטורה כבר התחילה"
ביחס לרפורמה המשפטית טען מופז מופז כי "עצירת החקיקה היא תנאי הכרחי להידברות" | על הסרבנות: "יש הבדל בין מי שלא מתייצבים לבין מי שמאיימים בסירוב"
שאול מופז | צילום: משרד ההגנה של ארה"ב

הערב (מוצ"ש) התראיין הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, שאול מופז, לתוכנית "פגוש את העיתונות" והתייחס לרפורמה המשפטית. לדעת מופז: "הדיקטטורה כבר התחילה, אני מקשיב לדיונים בוועדת החוקה, לשיח ולתרבות, מתחוללת שם דיקטטורה. אין שם תרבות של שיח, יש כאוס. אני מאוד מודאג ממה שקורה שם. לא ראיתי מציאות כל כך קשה מאז מלחמת יום הכיפורים".

עוד אמר מופז: "המאבק הזה הוא על עצמאות מערכת המשפט בישראל. הם רוצים לסתום לשופטים את פה. אני חושב שעצירת החקיקה היא תנאי הכרחי להידברות, אי אפשר לעשות תהליכים כששתי הרכבות דוהרות אחת לעבר השנייה".

עוד מבחזית החדשות

לגבי ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר מופז: "אני לא מקנא בו. לא רוצה לראות ראש ממשלה בכלא, רוצה להיות גאה בראש הממשלה שלי. היום אני לא גאה בו, אני חושב שהמוצא שלו הוא עסקת טיעון, הוא הרחיק לכת. לא יכול להיות שהוא מחוקק חוקים על הוצאות לשני מעונות וטס לסוף שבוע באירופה בזמן שיש פה מאבק גדול. איך אמר הנשיא? המדינה עולה בלהבות".

על הקריאות של הרמטכ"לים לשעבר דן חלוץ ובוגי יעלון לעלות שלב במחאה נגד המהפכה המשפטית, אמר מופז: "הם טועים בגדול, אסור לקחת את זה לשם".

לדברי הרמטכ"ל בדימוס: "סרבנות היא קו אדום, זה לא המצב היום. יש הבדל בין כאלה שלא מתייצבים לבין אלה שמחרון אפם ומהכעס שלהם מאיימים בסירוב. אני חושב שצריך להקשיב להם ולא להחריף את המצב. אני לא מודאג, בדנ״א הבסיסי של כל מי שמשרת בצבא – הם יתייצבו במצבי חירום. יכול להיות שיש תקופות שבהן לא נראה לך משהו אז אתה מתקומם כנגד זה".

מופז נשאל האם ישראל אחראית למותו של ערפאת, והוא השיב: "אנחנו לא יכולים להיות אחראיים על כל אחד שנעלם במזרח התיכון. מדיניות העמימות היא נכונה ולצערי בכמה מקרים גם בנושאים של האיומים הקרובים וגם הרחוקים לעיתים היא נשחקה".

מופז סיפר בראיון כיצד שלח את הרמטכ"ל הרצי הלוי, שהיה מפקד סיירת מטכ"ל, לבדוק אם אפשר לגרש את ערפאת מישראל: "שלחתי את הלוי לבדוק אם אפשר לשלוף את ערפאת מביתו עם רופא ומזון ולשלוח אותו רחוק מאוד משטחה של ישראל לסודן. ראש הממשלה אריאל שרון היה בביקור עם אנשי מילואים ביישוב צופים ואני איחרתי כי היה פיגוע וכעסתי קצת. אמרתי לו שזו ההזדמנות לגרש את ערפאת. אחד מיועצי התקשורת אמר שהמיקרופונים פתוחים ולא שמתי לב".

"המצב היום לא דומה לתקופת האינתיפאדה השנייה", אמר מופז. "זו מציאות של טרור של דור ה-Z. רואים את חולשת נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומנגנוני הביטחון, יש הסתה איומה ברשתות והם יוצאים לבצע פיגועים. בתקופת האינתפיאדה ה-2 רוב הציבור הפלסטיני עמד מאחורי הפיגועים. מאות מתאבדים עמדו אז בתור. קבלת האחריות של חמאס על הפיגוע בדיזנגוף היא כדי להראות שהוא כאן, אלה דמי הקיום שלו. מערכת הביטחון מתמודדת נכון. הכניסות על פי מודיעין, האינטנסיביות נכונה,- אבל אין מאה אחוז".

עוד מבחזית החדשות

בראיון מתח מופז ביקורת על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "ההתנהגות שלו דומה לנהג משאית שנוסע עם מכלית דלק ומשקה כל מקום שהוא נמצא בו והאדים האלה עלולים להתפרץ יום אחד. "למחוק את חווארה" זו אמירה בלתי אחראית של שר אחר מכובד ככל שיהיה, לא אומרים אמירות כאלה. בתקופת האינתיפאדה שהיו פיגועים יותר קשים מעולם לא הוצאנו מפינו אמירות כאלה".

"האמריקנים מודאגים מאוד ממה שקורה פה, במיוחד מההצהרות האחרונות הלוחמניות לגבי איראן", טען מופז. "ב-2012 נתניהו ואהוד ברק רצו לתקוף באיראן, חשבתי שזו טעות ולא נתתי לזה את ידי. גם עכשיו לא נכון לתקוף. צריך להכין, צריך שהאיום יהיה ממשי, צריך שיהיה את כל היכולות, אבל יש עוד זמן ואסור לישראל לעשות טעות בעניין הזה, כי ביום שאחרי התקיפה השאלה הגדולה ביותר היא מה יקרה במזרח התיכון. תהיה פה מלחמה קשה ואנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמנו בלי הסיוע של האמריקאים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים