שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ: גם היטלר התנהג כמו נתניהו ב-1920
חלוץ אמר שהוא לא ישן בלילות בגלל המהפכה המשפטית: "לא הרגשתי חרדה כה גדולה ממלחמת יום הכיפורים" | הליכוד בתגובה: "משווה את נתניהו להיטלר, זה הסתה לרצח"
דן חלוץ | צילום: ערוץ 13

הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף במיל' דן חלוץ התראיין היום (שבת) ומתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל הרפורמה המשפטית: "נתניהו לא פטריוט ישראלי יותר, מבחינתו שתלך המדינה. לא הרגשתי מאז מלחמת יום הכיפורים חרדה כזו גדולה כמו שאני מרגיש היום. אני לא ישן בלילות".

"נתניהו לא פטריוט ישראלי, אשתו אמרה את זה ב-1999 ומאז זה רק הלך ומעצים. גם היטלר אמר ב-1920 אבל הוא נהיה שליט רק ב-1933. מה זה קשור? אני לא משווה ביניהם אבל להגיד לי שמשהו נאמר ב-1999 הוא לא רלוונטי? זה מאוד רלוונטי", אמר חלוץ. "כל ההתנהלות מוכיחה שזה מאוד רלוונטי. ההתנהלות של נתניהו היום מוכיחה שהוא לא פטריוט ישראלי".

עוד מבחזית החדשות

בהמשך הריאיון תקף הרמטכ"ל לשעבר את שר המשפטים יריב לוין: "יריב לוין הוא רובוטריק, אין לו שום מבע בפנים. הוא אומר שהוא מוכן לדבר אבל לא מוכן לעצור את התהליך". על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר חלוץ: "הוא תינוק שנשבה בחנות צעצועים. מי זה האיש הזה?"

ביחס לצביקה פוגל אמר חלוץ: "לא כל אחד הצליח בכל הבחירות שלו בחיים. אני אחראי גם לכך שמירי רגב היא תת אלוף בצה"ל. לא כולנו הצלחנו בבחירת האנשים שעמדו לצידנו לאורך הדרך", הוסיף חלוץ. "צביקה פוגל צריך טיפול פסיכולוגי מאוד מסוים להוציא לו מהראש כל מיני מחשבות הזויות. מי שמסכים להיות במפלגה של בן גביר, יש לו שריטה".

עוד טען חלוץ, כי המחאה תתעצם עד שיגיעו חצי מליון או 750 אלף מפגינים לירושלים ויסגרו אותה מכל הכיוונים. "יש לנו יעד אחד, שהחקיקה תיעצר והממשלה תתעשת. אני לא מקנא בשוטרים וליבי צר על כל אירוע שבו הם נאלצים לפנות לכוח. ואני מבין אותם, הם צריכים לפנות את כביש איילון ואנחנו רוצים לסגור את איילון. למה? דגל הממשלה הזו היה משילות. הם לא מושלים כשכבישים סגורים, כשהרכבות נוסעות והפקקים בעיצומם".

הרמטכ"ל לשעבר קרא לשרים גלנט, דיכטר וברקת להתעורר ולהיות נאמנים לערכים שלאורם פיקדו על לוחמים, והוסיף: "הם אנשים שברחו מהערכים שלהם בגלל אופורטוניזם פוליטי. כל אחד מהם חושב שהוא יהיה ראש ממשלה. הם חיים בעולם מקביל שמתעלם מהמציאות המתפתחת".

"הדברים שלי שאם המהפכה המשפטית תעבור אני לא אתייצב למלחמה הקפיצו את אלה שלא משרתים אז אני מציע שיקפצו כמה שהם רוצים", אמר. "צריך להיות עיוור בשביל לא לראות את המסרים של אנשי מערכת הביטחון שמשרתים במילואים מעבירים, שלא ישרתו במילואים תחת דיקטטורה, נקודה. הכאב אצלם הוא עצום, בין רצונם להמשיך לעשות את מה שמתבקש מהם לבין אי יכולתם לסמוך על מקבלי ההחלטות שהם לא ישלחו אותם למשימות שמשרתות אג'נדות של אנשים הזויים שנמצאים במערכת".

עוד מבחזית החדשות

לדעת חלוץ סרבנות מילואים בתקופה זו היא לא בעייתית. לדבריו: "סרבנות היא במקום שבו ממשלה דמוקרטית החליטה החלטה פוליטית. לעומת זאת, אם ממשלה דיקטטורית החליטה, אדם שמתגייס לשירות יכול לבחור. מחר בבוקר יצטרכו לטוס? יטוסו, כי בינתיים אין דיקטטורה. בינתיים".

מהליכוד נמסר בתגובה כי: "דן חלוץ, שספסר במניותיו ערב מלחמת לבנון השנייה, מאשים בחוסר פטריוטיות את רה"מ נתניהו, אח שכול, לוחם ומפקד בסיירת מטכ״ל שנפצע במבצע סבנה לחילוץ בני ערובה. אחרי שרונן צור ותא"ל במיל' אסף אגמון השוו את רה"מ ורעייתו לזוג צ'אוצסקו, שהוצאו להרוג מול כיתת יורים, דן חלוץ ממשיך בקו ההסתה ההזוי והמסוכן ומשווה את רה״מ נתניהו להיטלר. אלה הסתות גלויות לרצח. לאן נעלמה מערכת אכיפת החוק?"

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. איזה אסון הרמטכלים האלו, אם אינם הולכים עם כיפה על האש, איבדו את הראש. מתנהגים כמו ילדים מתוסבכים.

    1. … הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, זה לא הוא שהיה משתתף ומארגן הגירוש של" גוש קטיף"..? הוא לא יושן בגלל נתניהו..? והוא יכול לישון אחרי שהוא גירש אלפים משפחות של יהודים( גברים, נשים וילדים) מי המיגורים ובתים שלהם,שבר את החיים שלהם, והביא את חמס במקומם,וזה גרם מאז שהישובים של עוטף עזה הם "בני הערובה" של הארגונים טרור של עזה..? הוא יכול לישון על הדבר הזה..?

  2. הפסדתם בבחירות ? ניחא .
    לוקחים לכם את מוקדי הכח ? נרצח אותם וזה בסדר…
    הזויים . נמאסתם .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים