שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרמטכ"ל לחיילי המילואים: "אני לוקח אחריות גדולה, תסמכו עלינו"
הרמטכ"ל נפגש עם עשרות מפקדים ואנשי מילואים ואמר: "יש סדקים שיכולים להיווצר שלא נוכל לתקן" | על הסרבנות: סרבנות היא "קו אדום"
הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים אמש (רביעי) מפגש עם עשרות מפקדים במילואים מיחידות היבשה, המודיעין, האוויר והים. על רקע גל המחאה בקרב אנשי המילואים שהודיעו שלא יתייצבו לשירות אם חקיקת הרפורמה המשפטית תימשך. במפגש השתתפו גם ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, קצין המילואים הראשי, מפקדי אוגדות וחטיבות מילואים ומפקדים בצה"ל.

דובר צה"ל מסר כי "במפגש התקיים שיח פתוח ומכבד, שאפשר את הבעת הדעות השונות, תוך יצירת מרחב משותף להמשך".

עוד מבחזית החדשות

במפגש אמר הרמטכ"ל לאנשי המילואים כי "יש סדקים שיכולים להיווצר שלא נוכל לתקן אותם אחר כך.
סרבנות היא "קו אדום", היא לא צריכה להיות בפרוטוקול הצבאי. לא נכון לדבר סרבנות, לא נכון לעשות סרבנות, כי אנחנו נושאים במשימה, שהעשייה שלה בהצטיינות, מאפשרת את החיים ומאפשרת את קיום המחלוקת הזו, שצריך להגן עליה מסביב כדי שתוכל להתקיים בצורה מכובדת".

עוד אמר הרמטכ"ל: "המשותף לכל מי שפה בחדר זה אהבת המדינה, אהבת צה"ל, הנכונות להסתכן עבור דברים חשובים. אנשי המילואים הם חלק בלתי נפרד מצה"ל, כולם בכל המשימות. אני מתנגד לאמירות הלא ראויות כלפי אנשי מילואים וכלפי המשרתים. אמירה בוגדים לא צריכה להיאמר אין כאן כאלה".

בצל הדאגה של חלק מאנשי המילואים מכך שהרפורמה המשפטית תגרור פקודות בלתי חוקיות, רב-אלוף הלוי התחייב בפניהם: "אני אחראי לכך שהמשימות שצה״ל מבצע הולמות את ערכי צה״ל ומבוצעות באופן חוקי וממלכתי. אני יודע שאני אומר מילים שיש להן משמעות רבה מאוד, אני יודע שאני לוקח אחריות גדולה מאוד ואיתי כל המפקדים שנמצאים כאן ואלה שלא כאן בחדר, ואני אומר לכם תסמכו על זה, תסמכו עלינו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים