שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרמטכ"ל בתגובה לפיטורי שר הביטחון: "אני אחראי"
הרצי הלוי יצא נגד מחאת המילואימניקים. במכתב ששיגר לכלל חיילי הסדיר והמילואים כתב "משימתנו היא ההגנה על הבית מול האיומים הגוברים מבחוץ. זה הזמן לגלות אחריות"
הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי יצא היום (שני) נגד מחאת המילואימניקים. במכתב ששיגר לכלל חיילי הסדיר והמילואים כתב הרמטכ"ל: "משימתנו היא ההגנה על הבית מול האיומים הגוברים מבחוץ. אנו מכירים אותם היטב ומבינים כי זה הזמן לגלות אחריות", כתב הלוי. "ידעו אויבינו כי כולנו עומדים על משמרתנו ואיש אינו נוטש".

"ואתם, כל אחד על משמרתו אחראי למילוי חלקו במשימה ביודעו כי אין לו תחליף. מקומם של ביטויי מחאה הוא בזירה הציבורית, אין להם מקום בצה"ל, כי כאן פגיעתם היא אנושה", המשיך הלוי. "לכל אחד מכם אחריות אישית להתייצב למשימה ולבצעה בלי כל שיקול זר. נצופף שורות, נהיה ערבים זה לזה, ויחד נשפר את המוכנות לכל משימה, בכל חזית, מול כל אויב, זו המשמרת שלנו".

עוד מבחזית החדשות

הלוי התייחס גם לחשש כי עם אישור סעיפי הרפורמה המשפטית הדרג המדיני ישתמש בצבא למשימות שאינן מוסריות וכתב: "אני ולצידי המפקדים, לכל אורך שדרת הפיקוד, נוביל את צה"ל ואתכם גם בימים המורכבים האלה. אני אחראי כי כל משימה שתופקד בידיכם תהיה משימת הגנה על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, ותהלום את ערכי צה"ל".

אמש פיטר ראש הממשלה בנימין נתניהו את שר הביטחון יואב גלנט מתפקידו. לאחר שגלנט קרא יום קודם לכן לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית.

עוד מבחזית החדשות

ההחלטה של ראש הממשלה התקבלה בתדהמה בשורות צה"ל, קצינים לא האמינו שנתניהו יחליט על מהלך קיצוני שכזה במיוחד לאחר שגלנט הציג בנאומו את הדעה הרווחת בצבא.

גורמים בצה"ל אף הביעו חשש ששר הביטחון הבא ינחה לשפוט חיילים או להדיח אותם משירות צבאי במידה ויביעו מחאה או ייעדרו משירות מילואים במסגרת צעדים נגד הרפורמה המשפטית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים