שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרמטכ"ל בעקבות חדירת המחבל: "אם לא נהיה חזקים ומרתיעים תהיה לנו בעיה"
רב-אלוף הרצי הלוי התייחס לחדירת המחבל מלבנון ולמטען שהניח ואמר" "מעבירים לכולם מסר – גם לאויבים וגם לדור הצעיר – אנחנו כאן, בשורות ובשוחות"
הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי התייחס אמש (רביעי) לחדירת המחבל מלבנון ולמטען שהניח ופצע באורח קשה צעיר ישראלי. "אם לא נהיה חזקים ומרתיעים – תהיה לנו בעיה" הדגיש הרמטכ"ל.

בתרגיל עוצבת המילואים "חצי האש" של עוצבת האש במרכז הלאומי לאימונים ביבשה אמר הרמטכ"ל כי: "אנחנו מסתכלים על אתגר רב זירתי. האתגר היה פחות בשנים האחרונות, הרבה שנים, ואנחנו רוצים להיות מוכנים אליו. זה אומר שאנחנו צריכים צבא סדיר וצבא מילואים מאוד מאוד מוכנים. זה מאוד נחוץ, זה מאוד רלוונטי".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר הרמטכ"ל: האויבים שלנו מסתכלים ואומרים, "אולי בעת כזו אפשר רגע לראות שיש כאן הזדמנות של חולשה". המדינה מסתכלת עלינו ואומרת, "בסדר, מחלוקות במדינת ישראל היו ויהיו, בוא נראה מה קורה בצה"ל". והכי חשוב, הדור הצעיר במדינה מסתכל עלינו. אלה שיעשו כאן ביטחון גם בעוד 40 שנה. וגם בעוד 40 שנה אם לא נהיה חזקים ואם לא נהיה מרתיעים, תהיה לנו פה בעיה. לכולם, גם לאויבים שלנו, גם למדינה וגם לדור הצעיר, יש לי מסר אחד מאוד פשוט, אנחנו כאן בשורות ותיכף עוד רגע בשוחות, ביחד, במשימה אחת, עובדים ביחד ועושים ביחד".

הפרשה הביטחונית החמורה שהוסתרה בלחץ הדרג המדיני הותרה כאמור לפרסום, ומערכת הביטחון הודיעה שמחבל לבנוני חדר מגבול הצפון בסוף השבוע האחרון והניח מטען חבלה שדומה למטען מדגם שבו עושה שימוש חיזבאללה, סמוך לצומת מגידו. המטען התפוצץ ביום שני בשולי כביש 65, וגרם לפציעתו הקשה של שרף אלדין בן ה-21, תושב הכפר סאלם.

המטען שהתפוצץ דומה למטען "כלימגור" שבו נהג חיזבאללה להשתמש בתקופת השליטה הישראלית ברצועת הביטחון בדרום לבנון, ומדובר למעשה במוקש רסס שהוסב למטען רב עוצמה. לאחר הפיצוץ, שאירע שלשום בסביבות השעה 6:00 בבוקר, עצר המחבל רכב כלשהו וביקש מהנהג להסיעו חזרה מעמק יזרעאל לאזור גבול לבנון. הרכב נעצר בתום מרדף של שעות ארוכות לאחר הפיגוע, בסביבות 17:00, בעקבות סריקות נרחבות שערכו כוחות הביטחון. המחבל חוסל ברכב על ידי לוחמי ימ"מ ושב"כ. החיסול אירע בכביש הצפון סמוך ליישוב אדמית שבגליל המערבי, לאור יום וקילומטרים ספורים בלבד מקו הגבול.

זהות המחבל, מלבד היותו לבנוני, לא ידועה ועדיין נבדקת. על גופתו נמצאה חגורת נפץ מוכנה להפעלה ואמצעי לחימה נוספים, בהם רימון רסס ורובה עם מחסניות ולכן ההערכה בישראל היא שהוא תכנן פיגוע המוני בהרבה. בצבא אומרים כי הלוחמים חשו סכנה לחייהם ולכן ירו לעברו. נהג המכונית תועד מרים ידיים בסמוך למכונית והועבר לחקירה. הנהג שהסיע אותו, תושב הצפון, נעצר ונחקר אך שוחרר לאחר שהתברר שלא ידע על כוונותיו ומעשיו של המחבל.

עוד מבחזית החדשות

בצה"ל עדיין לא יודעים מהיכן חדר המחבל או מתי בדיוק, אך מעריכים כי הדבר קרה באחד מלילות סוף השבוע האחרון. בצבא לא פסלו את האפשרות שהמחבל חדר דרך מנהרה שטרם זוהתה, אך אפשרות זו זהה לאפשרויות חדירה מכיוונים אחרים, כמו מהאוויר או מהים. בצבא מעריכים כי מבצע החדרתו והפעלתו של המחבל נעשתה בצורה חשאית מאוד ולכן צה"ל לא הצליח לסכל אותה מראש. בצה"ל מבטיחים כי יתחקרו כיצד קרה שהחדירה לא זוהתה וכי יופקו לקחים מהאירוע.

בצבא הדגישו כי השגרה בצפון נשמרת ללא התרעות ולפי ההערכה אין מחבלים נוספים שחדרו. עוד הסבירו בצה"ל כי המכשול הישן בגבול לבנון אינו בלתי חדיר. הכוננות הגבוהה בגבול לבנון צפויה להישמר גם בימים הקרובים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים