שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרמטכ"ל במיזם "צועדים בשבילי צה"ל": "יחד, כוחנו רב יותר"
על רקע סערת חוק הגיוס, נפתח הבוקר מיזם "צועדים בשבילי צה"ל" | במסגרת המיזם יצעדו אלפי משרתים בתשעה מקטעים של שביל צה״ל ברחבי הארץ
הרמטכ"ל, הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

הבוקר (חמישי) פתח הרמטכ"ל הרצי הלוי את מיזם ״צועדים בשבילי צה״ל״. במסגרת המיזם המתקיים היום, יצעדו אלפי משרתי צה״ל, מכלל היחידות, בסדיר ובמילואים, בתשעה מקטעים שונים של שביל צה״ל לאורכה ולרוחבה של הארץ.

בפתח המיזם, אמר הרמטכ"ל: "היום אנחנו צועדים בשביל צה"ל, שביל השוזר את נופי ארצנו עם מורשות הקרב שלנו. מהגליל והגולן, יהודה ושומרון ואזור הבקעה, דרך שפלת החוף ועד הנגב והערבה, כל נקודה במפה מספרת סיפור אחר, ומזכירה לנו כיצד לחם צה"ל במשך השנים למען קיומנו כאן".

עוד מבחזית החדשות

"75 שנים של הגנה אשר מגלמות בתוכן סיפורי קרבות ממלחמת העצמאות, דרך מלחמות ישראל כולן ועד ימינו. הגבעות והשבילים בהם נלך היום, היו זירה לקרבות, זירה לערכי לחימה במיטבם, מקומות של הישגים כבירים, מקומות של אי הצלחות בקרב וגם מקומות בהם איבדנו מטובי אנשינו. את זכרם אנו נושאים עימנו תמיד וביום הזיכרון בשבוע הבא יותר מבכל יום אחר".

עוד אמר הרמטכ"ל: "דוד בן גוריון אמר: "ידיעת הארץ דרושה לנו קודם כל למען ידיעת עצמנו. גם ביטחוננו ושלומנו לא ייכונו מבלי שנדע כל שבילי ארצנו וסגולותיה". אנחנו צועדים היום בשבילי הארץ כדי להדגיש את החיבור החזק למדינה ולנופיה, וכדי לזכור שבלב עשייתו של צה"ל עומדת לעד, מעל הכל, אהבת המולדת ואנשיה".

"נדע גם לעצור, לכבד וללמוד את מורשת הלחימה שקודמינו הותירו אחריהם, ולזכור שאותה הרוח והנכונות, שהובילו דורות ארוכים לפנינו במלחמות הקיום של ישראל, הן שממשיכות להנחות את דרכנו גם היום. אנחנו צועדים היום יחד, משרתים בסדיר ובמילואים, מכל חלקי צה"ל ומכל קשת התפקידים על גווניה השונים של המדינה ומכל קשת הדעות והאמונות, כדי להדגיש שיחד, כוחנו רב יותר. מודל צבא העם הוכיח מעל לכל ספק כבר 75 שנה כי אין ואסור שיהיה לו תחליף. זהו סוד כוחו של צה"ל, זהו סוד כוחה של אומה".

לסיכום אמר הרמטכ"ל: "היום, אנו מתייצבים למסע הזה ואומרים – זוהי זכות להשתתף במשימה העליונה של הגנת המדינה וחובתנו להתייצב כדי לממשה כל אימת שיידרש וללא תנאי בכל זמן ובכל זירה וגזרה, בגבולות ובעומק האויב. נמשיך לשרת ונמשיך להגן כדי שנוכל לחיות כאן בביטחון, גם כדי שתוכל להתקיים כאן מחלוקת לשם שמיים, מוגנת מאויבנו".

"נלבש מדים ונותיר את כל המחלוקות בחוץ, כדי שיידעו אזרחי ישראל וידע הנוער הישראלי שיש לכולנו מכנה משותף אחד רחב וחזק – ביטחון המדינה. למענו כולנו מתייצבים, מגנים ומסתכנים כתף לכתף ביחד. שביל צה"ל אחד וצה"ל אחד ומאוחד צועד בו ומחויב להגן על המדינה ועל אנשיה בכל עת. שיהיה סיור מהנה ומלמד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים