שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » הרכבת הקלה בירושלים מתרחבת: הקו האדום יוצא לדרך
הפעלת הקו האדום הייתה אמורה להתחיל כבר במרץ, ונדחתה למאי | 170 אלף נוסעים משתמשים בקו בכל יום, פתיחת המקטעים החדשים צפויה להגדיל את הכמות בעוד 15 אלף
הרכבת הקלה בירושלים | צילום: EQRoy, שאטרסטוק

ראש עיריית ירושלים משה ליאון, שהשתתף אמש (שני) יחד עם שרת התחבורה מירי רגב, בנסיעת המבחן הראשונה של "הקו האדום" של הרכבת הקלה, אמר כי "פתיחת המקטע החדש של "הקו האדום" היא רגע מרגש עבור ירושלים ותושביה וכבר בזמן הקרוב, עוד ועוד חלקים מירושלים יהיו מחוברים לתחבורה ציבורית נוחה, זמינה וידידותית לסביבה שתקל על ההתנידות בתוך העיר". מסלול "הקו האדום" הוא, מתחנת הר הרצל, דרך רחוב הנטקה ועד לצומת טהון (המפלצת). אורכו 1.2 ק"מ וכולל שתי תחנות, שמריהו לוין וקריית היובל מערב.

בשבועות הקרובים יבוצעו נסיעות הרצה גם במקטע הצפוני של הקו, מתחנת חיל האוויר, לאורך שדרות משה דייון ונווה יעקב ועד לרחוב לאה גולדברג. אורך המקטע יהיה כשני ק"מ ויכלול ארבע תחנות, מזל שור, מזל קשת, יצחק טבנקין ונווה יעקב צפון. בחודשים הקרובים יופעלו מקטעים נוספים בהארכה הדרומית של "הקו האדום", עם השלמת העבודות בצומת אורה והגעת הקו ליעדו הסופי בבית החולים הדסה עין כרם.

עוד מבחזית החדשות

ירושלים היא העיר היחידה בישראל לעת עתה, עם קו רכבת קלה פעיל, שאורכו כ-14 ק"מ. הקו כולל 23 תחנות והוא מסיע כ-170 אלף נוסעים ביום.

בחודשים הקרובים יוארך הקו דרומה, עד להדסה עין כרם בדרום, וצפונה עד לקצה שכונת נווה יעקב. הקו יוארך בסך הכל ב-7.7 ק"מ ויתווספו לו 12 תחנות חדשות. על פי הצפי, פתיחת המקטעים החדשים תגדיל את מספר הנוסעים בכ-15 אלף ליום.

במקביל לסיום עבודות הארכת "הקו האדום" של הרכבת הקלה, מקודמים גם "הקו הכחול" ו"הקו הירוק" שירשתו את העיר ברשת של רכבות קלות עד סוף העשור.

"הקו הירוק" של הרכבת הקלה יחבר את שכונת גילה בדרום העיר, דרך מלחה, גבעת רם והכניסה לעיר, אל בר אילן והר הצופים. "הקו הכחול" יחבר בין שכונת רמות שבצפון העיר, דרך הר חוצבים, מרכז העיר ושכונת תלפיות, לבין שכונת גילה שבדרומה.

ראש העיר משה ליאון ציין כי "מדובר בבשורה של ממש. ירושלים ממשיכה להוביל את מהפכת התחבורה הציבורית בישראל ותחילת נסיעות ההרצה של "הקו האדום" המשודרג היא צעד נוסף למימוש החזון של ירושלים, העיר הראשונה שתצא מהפקקים".

עוד מבחזית החדשות

שרת התחבורה מירי רגב אמרה בנסיעת המבחן: "כבר היום, ירושלים מקדימה את כל ערי ישראל מבחינת התחבורה הציבורית ואני מתחייבת לעשות הכל כדי להמשיך ולשפר את שירותי התחבורה הניתנים לתושבי עיר הבירה שלנו. פתיחת מקטע נוסף של "הקו האדום" היא הזדמנות משמחת עבורי לשוב ולהדגיש עד כמה כולנו כאן במשרד התחבורה מחויבים לפיתוח הרכבת הקלה והתחבורה הציבורית בירושלים. הגעת "הקו האדום" לבית החולים הדסה עין כרם היא בשורה אדירה לתושבי ירושלים וישראל כולה. ירושלים היא פורצת דרך בתחבורה הציבורית הקלה ומהווה מודל לחיקוי ומקור השראה לשאר המטרופולינים של ישראל".

מנכ"ל חברת "כפיר", יפתח נאור ציין את האתגרים המורכבים: "התחלנו את העבודות לפני כשניים, בתקופה של מגיפה עולמית ומשבר בשרשראות האספקה. למרות האתגרים, עמדנו בלוחות הזמנים והתחלנו את נסיעות ההרצה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים