שיתוף
תגובות
חדשות » הרופאים זועמים על ההחלטה לביטול המס על משקאות ממותקים: "החלטה אומללה"
איגוד רופאי בריאות הציבור מכנים את ההחלטה הראשונה של שר האוצר סמוטריץ' לביטול המס על המשקאות הממותקים: "החלטה שתפגע בכלל האוכלוסייה בישראל"
קוקה קולה | צילום: Stefano Garau, שאטרסטוק

איגוד רופאי בריאות הציבור יצאו היום (ראשון)  נגד החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להכין במהירות האפשרית צווים לביטול המיסים על הכלים החד פעמיים והשתייה הממותקת, שהטילה הממשלה היוצאת. 

לדעת הרופאים "ההחלטה של שר האוצר הנכנס היא החלטה אומללה, מצערת ועיוורת",  "משקאות מתוקים גורמים לסוכרת שהיא הסיבה מספר אחת לעיוורון ולפגיעה כלייתית עד לצורך בשימוש בדיאליזה, לכריתות גפיים, למחלות קשות ולתמותה של ישראלים רבים ולכן מוצדק למסות אותם, כפי שמקובל בעולם".

עוד מבחזית החדשות

לדברי הרופאים, המיסוי לא נועד להכביד על האוכלוסייה אלא להיפך, לסייע לה להיות בריאה יותר. "לא לחינם התורה נמשלה למים חיים, ולא למשקאות מזיקים" אומרים באיגוד. 

עוד מסבירים רופאי האיגוד כי ״משמעות ההחלטה שיותר ישראלים יסבלו מעיוורון, שבץ מוחי, אי ספיקת כליות ואירועים לבביים עקב סוכרת והשמנה", "ההחלטה התקבלה ללא בחינת ההשלכות על הציבור וללא דיון עם אנשי המקצוע במשרדי האוצר והבריאות. שר אוצר שקול ואחראי ידאג לכנס ישיבה עם הדרג המקצועי במשרדי האוצר והבריאות כדי לדון בנושא טרם קבלת החלטה שתפגע בכלל האוכלוסייה בישראל״.

באיגוד קובלים על כך ש"מצער שיש מי שהאמין לכזבי התעשייה כאילו המס נועד לפגוע באוכלוסייה החרדית ואינו יעיל, כאשר נתוני משרדי האוצר והבריאות הצביעו כי המס הוביל לירידה בצריכה ולתועלת לישראלים, כולל האוכלוסייה החרדית". 

פרופ' איתמר רז, יו"ר המועצה הלאומית לסוכרת ומנהל המרכז הרפואי DMC, התייחס להחלטה לביטול המס על משקאות מתוקים וטען כי "משקאות ממותקים הינם גורם מרכזי להתפתחות השמנה ושהיא גורם מרכזי להתפתחות סוכרת. משקאות תוססים ומתוקים מעלים את הסיכון להתמכרות למתוק והימנעות מהם היא קריטית לאימוץ אורח חיים בריא ומאוזן וחשוב מאוד להנחיל זאת מגיל צעיר. 

עוד מבחזית החדשות

"ההחלטה הזו היא צעד אחורה בטיפוח אורח חיים בריא וחברה בריאה כאשר בישראל ישנם כ-600 אלף סוכרתיים ועוד כ-600 אלף טרום סוכרתיים והיא נמצאת במקום הראשון בעולם במדד ההשמנה. הצרכנים העיקריים של משקאות מתוקים הן השכבות הסוציו אקונומיות החלשות שהן הסובלות העיקריות מסוכרת והשמנה, מדובר במגפה שפוגעת בצעירים וגורמת לאסון כלכלי, חברתי ורפואי".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. חשוב מאוד שדברים אלה ייאמרו .
    גם לגבי החד פעמי . כל העולם כולו עסוק בסוגיה הזאת . והחברה שלנו הדתית חרדית עדיין חושבת שזה נכד המגזר . זה כל כך לא נכון . בחו"ל המילים על החד פעמי ועל המתוק הרבה יותר גבוהים מאדר בארץ . וגם אחרי העלייה בארץ . ההחלטות האלה הן החלטות בין לאומיות ולא קשורות לחרדים בכלל .

    מאידך גיסא , השאלה היא , האם העלאת מס בישראל עוזרת להפחתת צריכת המוצרים הללו . כאן אני חושב שלא . אבל אם הכתבה לא מתייחסת לזה בכלל וחבל .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים