שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הרב הראשי לאוקראינה: "גאה בנשיא האוקראיני"
הרב משה אסמן הגיב על נאומו של פוטין שבו טען כי זלנסקי אינו יהודי, וטען: "גאה בנשיא שלא נטש את עמו אף על פי שהדבר היה כרוך בסכנת חיים ממשית עבורו"
שר החוץ אלי כהן בפגישה עם הרב הראשי של אוקראינה הרב משה ראובן אסמן | צילום: דוברות

הרב משה אסמן, רבה הראשי של אוקראינה, הגיב על נאומו של פוטין, במהלכו טען שזלנסקי "לא יהודי, אלא בושה לעם היהודי". לדברי הרב אסמן "גאה בנשיא האוקראיני שלא נטש את עמו בתחילת המלחמה, אף על פי שהדבר היה כרוך בסכנת חיים ממשית עבורו", הדגיש. "הוא גילה אומץ לב בלתי רגיל וממשיך להגן על עמו בחירוף נפש. אני וכל הקהילה היהודית באוקראינה, כמו כל העולם החופשי, עומדים מאחוריו".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא נאום בשבת, בפורום הכלכלי השנתי בעיר סנט פטרסבורג, שם טען כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אינו יהודי. "יש לי הרבה חברים יהודים, עוד מילדות. הם אומרים שזלנסקי לא יהודי", אמר פוטין והוסיף: "הם אומרים שהוא בושה לעם היהודי. וזו לא בדיחה, זו לא אירוניה. היום הגיבורים של אוקראינה הם ניאו-נאצים, ירושלים של היטלר. מיליון וחצי מנרצחי השואה נרצחו באוקראינה על ידי הלאומנים האוקראינים".

עוד מבחזית החדשות

בחודשים האחרונים, האשים שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כמה פעמים את הנשיא זלנסקי שהוא "נאצי". בדברים שאמר בשנה שעברה, לברוב הוא תקף את נשיא אוקראינה בהצהרה חריגה במיוחד, והשווה אותו למנהיג הרייך השלישי, אדולף היטלר. בראיון שהעניק בזמנו לברוב לטלוויזיה האיטלקית הוא ציין כי העובדה שזלנסקי יהודי, אינה שוללת את האלמנטים הנאצים באוקראינה. "האנטישמים הכי גדולים הם יהודים, ואפילו להיטלר היו שורשים יהודיים", צוטט אז לברוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים