שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הקמת הממשלה: חוק בן גביר אושר סופית בכנסת
במליאת הכנסת התכנסו חברי הממשלה העתידית להצבעה בקריאה שנייה ושלישית על החוק המסדיר את יחסי המרות בין מפכ"ל המשטרה לשר לביטחון לאומי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נואם במליאה | צילום: ערוץ הכנסת

לאחר שנדחו מאות הסתייגויות, מליאת הכנסת הצביעה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית על הצעת "חוק בן גביר" לתיקון פקודת המשטרה, לאחר שנדחו מאות הסתייגויות שהוגשו, ובכך הביאה למעשה לאישורו הסופי של החוק. בנוסף, הונחו כל ההסכמים הקואליציוניים על שולחן הכנסת. 

במסגרת החוק החדש, שעבר ברוב של 61 ח"כים (מול 55 שהצביעו נגד) יוסדרו יחסי המרות והכפיפות בין מפכ"ל המשטרה, הממשלה והשר, בדומה לאופן שבו מוסדרים יחסים אלה בין הרמטכ"ל וצה"ל ובין הממשלה ושר הביטחון בחוק יסוד הצבא.

עוד מבחזית החדשות

בחוק זה מוצע לתקן את סעיף 8א' לפקודת המשטרה ולקבוע כי המפכ"ל יהיה נתון למרות הממשלה וכפוף לשר, אך לצד כפיפותו, המפכ"ל הוא הדרג הפיקודי העליון במשטרת ישראל, כשם שנקבע לגבי הרמטכ"ל בחוק יסוד הצבא. בליבת הצעת החוק, קיים הרצון לעגן את סמכותו של השר לביטחון הפנים להתוות את מדיניות המשטרה.

לאחר אישור חוק בן גביר,שנועדה לאפשר את הקמת הממשלה, תקפו באופוזיציה החדשה את חקיקת הבזק וטענו שמדובר בצעד שיביא לפגיעה בדמוקרטיה.

יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), טען כי "הופכים את המשטרה למשטרה פוליטית. השר המיועד מבקש את כל השינויים הלא נורמליים האלה טרם כניסתו לתפקיד, טרם הבנתו איך ארגון כזה עובד. מעולם לא הייתה מדיניות שר בהפעלת הכוח. יכול היה השר לשאול שאלות, אבל מדיניות חקירות? מדיניות העמדה לדין? מזל שזה זז הצידה עכשיו. מי יודע לאן זה נגיע".

הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי אייזנקוט הזהיר כי "השילוב בין החוקים שעוברים בימים האלה ובין ההסכמים הקואליציוניים יובילו לפגיעה בביטחון. הכלל במנהיגות זה לנסות להשאיר את המורכבות אצלך וליצור עד כמה שאפשר בהירות ומיקוד אצל הכפוף אליך ולתת לו תנאים מיטביים להצליח במשימה שלו. זה לא קורה במקרה הזה. אלא ההפך".

עוד מבחזית החדשות

השר לביטחון פנים היוצא, עמר בר לב טען כי "משטרת ישראל ניצבת בפני יד מאיימת ודורסנית, חסרת אחריות וחסרת ניסיון המבקשת להפוך את המשטרה לפוליטית". גם שר הביטחון גנץ דרש: "אל תעשו את המשטרה פוליטית, חלשה, ומסוכסכת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים