שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הקואליציה נגד ראש הממשלה: הכישלון הפוליטי הכי גדול של הליכוד מאז 1977
בחירתה של ח"כ קארין אלהרר לוועדה לבחירת שופטים עוררה ביקורת קשה בקואליציה | חברי כנסת רבים קראו לראש הממשלה להתחיל בחקיקה חד צדדית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יום סוער עבר אתמול (רביעי) על חברי הליכוד, לאחר בחירתה של ח"כ קארין אלהרר כנציגת האופוזיציה לוועדה. עם היוודע תוצאות הבחירות תקפו חברי הקואליציה בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מי שבגד היום בליכוד ולמעשה בגד ונטש את לוין, זה נתניהו" "בושה וחרפה". "ביבי, לך הביתה, יריב לוין הוא מנהיגנו האמיתי". "הגיע הזמן להקים את תנועת החירות מחדש. מה שנתניהו עשה זה בגידה ב־2.5 מיליון בוחרי ימין".

בכירים בליכוד אמרו כי "תחושת אכזבה קשה בליכוד ובמחנה הלאומי כולו. תוצאות ההצבעה, ובעיקר אותם המורדים שנתנו את קולם לאופוזיציה – כל זה מטיל סימני שאלה באשר לכושר שרידותה של הקואליציה. יש אנשים בליכוד שאינם יודעים מי הם ועם מי הם. הקואליציה הזאת לא תחזיק מעמד לאורך זמן. אם בחירות לכנסת יתקיימו בקרוב, הליכוד יפסיד, אבל קודם לכן הוא יבוא חשבון עם כל אלה שאחראים למצב המביש הזה, מלמעלה עד למטה. זה הכישלון הפוליטי הכי גדול של ממשלת הליכוד משנת 1977. הכישלון הפרלמנטרי הכי מביש שהיה לליכוד אי־פעם".

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, קולות רבים בתוך הליכוד והקואליציה קראו אמש להתחיל בחקיקה חד צדדית של הרפורמה המשפטית. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "העובדה שמקצת מחברי הליכוד הצביעו נגד עמדת הקואליציה מטרידה מאוד ומעלה סימן שאלה גדול האם כל חברי הליכוד מחויבים לרפורמה המשפטית. אני קורא לחבריי, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן, להביא באופן מידי להצבעה בקריאה שנייה ושלישית את החוק לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, ובהצבעה גלויה נראה אם הליכוד כולו מחויב לימין או לא".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הבהיר: "האיומים של האופוזיציה לפוצץ באופן חד־צדדי את השיחות בבית הנשיא חושפים את הפנים האמיתיות שלהם. הם לא מחפשים פשרות והסכמות, הם רוצים להפיל את הממשלה. אנחנו לא ניכנע, לא נתקפל ולא נקבל תכתיבים חד־צדדיים. לא נסכים בשום פנים ואופן להקפיא את ליבת הרפורמה. אנחנו מאוד רוצים לחוקק בהסכמה, אבל אם האופוזיציה תפוצץ את השיחות בבית הנשיא, אנחנו נחוקק באופן עצמאי, בהתאם למנדט החד משמעי שקיבלנו מרוב גדול בציבור בבחירות האחרונות". גם חברי ליכוד רבים קראו להעביר את הרפורמה באופן חד־צדדי ולהתעלם מאיומי הפיצוץ בהידברות וחזרה לרחובות.

ח"כ חנוך מילביצקי כתב: "נגמר הסיפור. השתחררנו. צריך להביא את חוקי הרפורמה בשבוע הבא ולתת לגיבורים שהצביעו מאחורי הפרגוד לעמוד מול כל הקהל הימני ולהצביע שוב נגד. נראה אותם".

ח"כ בועז ביסמוט צייץ: "קל מאוד להפיל אחריות ולחפש אשמים. אנחנו הממשלה, אנחנו הקואליציה, אנחנו השלטון – אנחנו האחראים".

שר התקשורת שלמה הגיב: "התגובה של גנץ ולפיד היא אקדח מעשן למי שעוד היה זקוק להוכחה שכל מטרתם היא הפלת הממשלה. צריך להשיב באולטימטום נגדי. לתת להם הצעה שהיא הקו האדום מבחינתנו, ושיבחנו אותה בכל אכסניה שמוכנה לארח אותם – בבית הנשיא או מחוצה לו. אם לא יסכימו, יש להתקדם לחקיקה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים