שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הקבינט בהחלטה תקדימית: יאטם בית המחבל מעיר דוד שלא הצליח לרצוח
ההחלטה התקבלה פה אחד בעקבות דרישת השר בן גביר | רה"מ הנחה להכין הצעות חוק לשלילת אזרחות ממחבלים ופיטורי עובדים תומכי טרור ללא צורך בשימוע
בית המחבל מעיר דוד | צילום: לפי סעיף 27 א'

הממשלה אישרה היום (ראשון) לאטום את בית המחבל בן ה-13 מעיר דוד לקראת הריסתו, לאחר שפצע ולא הצליח לרצוח. ההחלטה התקבלה פה אחד בעקבות דרישת השר בן גביר אמש בישיבת הקבינט הביטחוני והיום בישיבת הממשלה. החלטה זו היא תקדימית ועשויה להוביל לשינוי ממשי במדיניות איטום בתי מחבלים.

בנוסף, תקיים הממשלה דיון נרחב בנושא מדיניות הריסת בתי מחבלים ותקבע קריטריונים חדשים לטיפול במחבלים שלא ביצעו רצח. ראש השב"כ התבקש להכין חוות דעת בנושא. יש לציין כי איטום בתים, בשונה מהריסת בתים, היא החלטה הפיכה שניתנת לשינוי בהתאם להחלטת בית המשפט.

עוד מבחזית החדשות

השר איתמר בן גביר אמר בתגובה כי: "זהו עוד צעד חשוב במגוון הצעדים שננקוט נגד הטרור, לחיזוק המשילות והגברת ההרתעה, במקביל להצעות החשובות שעלו היום בממשלה לשלילת זכויות למחבלים ומשפחותיהם חשוב שנעשה צעדים אופרטיביים ומידיים ושינוי המדיניות של אטימת הבית גם למי שלא רצח הוא אחד מהם".

במהלך הדיון, הנחה ראש הממשלה נתניהו את השב"כ להביא באופן מידי חוות דעת בעניין ביצוע צעדים מרתיעים נוספים כלפי משפחות מחבלים שהביעו תמיכה בטרור. כמו כן, ביקש ממלא מקום שר הפנים מהיועצת המשפטית לממשלה להגיש הצעת חוק ממשלתית לעניין שלילת תושבות ואזרחות ממחבלים, והרחקתם לשטחי הרשות הפלסטינית.

עוד ביקש נתניהו מהיועמ"שית ומשר העבודה להכין תזכיר חוק למתן אפשרות לפיטורים מידיים של עובדים שתמכו בטרור ללא צורך בשימוע. בהודעה שנמסרה מטעם ראש הממשלה צוין כי הקואליציה "תומכת במתן פטור מחובת הנחה לכל הצעת חוק שעוסקת בנושאי חיזוק ההרתעה בדרך של פגיעה בסביבה הקרובה של המחבלים".

אביב טטרסקי מעמותת עיר עמים יצא נגד החלטת הממשלה וטען כי "הריסות הבתים הן אחת הצורות החריפות של אפליה ודיכוי במזרח ירושלים. ישראל מקיימת במזרח ירושלים מדיניות תכנון מפלה, שבמסגרתה תוכניות המתאר של רוב השכונות הפלסטיניות לא עודכנו כבר למעלה מ-30 שנה".

עוד מבחזית החדשות

לדבריו, "זה מייצר פער עצום בין מספר היתרי הבניה שתושבי מזרח ירושלים יכולים לצרכי הדיור האמיתיים הנובעים מריבוי טבעי. לפני ארבע שנים עם יישומו של חוק קמיניץ חל זינוק בקצב הריסות הבתים וזאת מבלי לתקן במאום את החנק התכנוני על מזרח ירושלים. כתוצאה ממדיניות מכוונת זו כ-100 משפחות מאבדות את ביתן בכל שנה במזרח העיר".

מוקדם יותר היום התקבלו החלטות נוספות בקבינט בעקבות הפיגועים. לדברי ראש הממשלה "אטמנו את ביתו של המחבל מהפיגוע בנווה יעקב ובהמשך ביתו ייהרס, נדון היום בצעדים נוספים, ביניהם שלילת תושבות למשפחות מחבלים תומכות טרור". נתניהו הציע בישיבת הקבינט לחמש עוד אזרחים, בהם מתנדבי זק"א: "זה מגדיל את יכולת התגובה כי אנחנו רואים פעם אחר פעם שאזרחים גיבורים וחמושים מצילים חיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים