שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הצעת חוק: פיצויים ממשלתיים לפצועי אסון מירון
שנה לאסון
"אסון מירון הוכרז והוכר על ידי הממשלה על המדינה כאסון לאומי, וככזה עליה להתייצב לצד כלל הנפגעים, לרבות הפצועים, ולהעניק להם את הסיוע הנדרש", אמר ח"כ אשר
האירוע הקשה במירון | צילום: דוברות איחוד הצלה

לאחר שוועדת הכספים אישרה בשבוע שעבר את מתווה הפיצויים למשפחות הרוגי אסון מירון, מהלך שיצא לדרך בעקבות חוק שיזם ח"כ יעקב אשר מיד לאחר האסון, היום (ראשון) מגיש אשר הצעת חוק להקמת ועדה ממשלתית שתקבע קריטריונים וסכומי פיצויים לכלל הפצועים באסון מירון, אשר רבים מהם מתמודדים עדיין עם השלכות קשות של האסון מבלי שניתן להם מהמדינה שום סיוע.

כזכור, מיד לאחר אסון מירון הגיש ח"כ אשר הצע"ח אליה הצטרפו חכי"ם כמעט מכל הסיעות בכנסת, שביקשה להסדיר פיצויים לכלל נפגעי האסון הנורא, הן למשפחות ההרוגים והן לפצועים.

לאחר מאבק ארוך ולאחר שהחוק נדון בוועדת השרים לחקיקה ואף במליאת הכנסת, כששר הבטחון בני גנץ והמשפטים גדעון סער מביעים בו תמיכה, הושגה הסכמה על מתווה פיצויים ממשלתי למשפחות ההרוגים, במסגרתו תקבל כל משפחה שאחד מיקיריה נהרג באסון הגדול סכום של חצי מיליון שקל. כמו כן בפעילות ח"כ אשר, הוכנס למתווה תיקון לפיו הפיצוי לא יגרע מקצבאות השארים שמקבלות המשפחות מהביטוח הלאומי.

עם זאת, המתווה הממשלתי לא כלל הסדרת פיצוי לפצועים הרבים, דבר שנחשב למורכב יותר, כשח"כ אשר הודיע מיד לאחר ההחלטה בוועדת הכספים כי "יש לפעול בהקדם לאשר מתווה לפצועי הגוף והנפש הרבים כפי שהיה באסונות לאומיים קודמים, כגון אסון ורסאי" והודיע כי ימשיך לפעול בנושא זה ולא ינוח עד כי יושג פתרון צודק וראוי גם לפצועי האסון.

ואכן היום (ראשון) הוגשה הצע"ח ייעודית להסדרת הפיצויים לפצועי האסון, כשעל פי הצע"ח תוקם ועדה ממשלתית שתגבש קריטריונים וסכומי פיצוי ראויים לפצועים הרבים, שחלקם סובלים מפוסט טראומה ונאלצים להוציא מכיסם סכומי כסף גבוהים מאוד עבור הטיפולים השונים.

"אסון מירון הוכרז והוכר על ידי הממשלה על המדינה כאסון לאומי, וככזה עליה להתייצב לצד כלל הנפגעים, לרבות הפצועים, ולהעניק להם את הסיוע הנדרש ויפה שעה אחת קודם", אמר ח"כ אשר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים