שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הצלחה לביקור שר החוץ במולדובה: הממשלה תמנה מתאם מיוחד לנושא הנסיעות לאומן
ראש השנה תשפ"ד
שר החוץ אלי כהן, סיים ביקור מדיני מוצלח במולדובה | במסגרתו דנה המשלחת הישראלית בהיערכות לקראת בואם של אלפי חסידי ברסלב בדרכם לאומן באוקראינה
פגישת המשלחת הישראלית במולדובה | צילום: לע"מ

שר החוץ אלי כהן, סיים ביקור מדיני מוצלח במולדובה, במסגרתו דנה המשלחת הישראלית בהיערכות מעבר הגבול לקראת בואם של אלפי חסידי ברסלב בדרכם לקיים את תפילות ראש השנה בציון הקדוש של רבי נחמן זיע"א באומן שבאוקראינה.

לביקור התלווו שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, ח"כ אליהו רביבו, סמנכ"לית אירו-אסיה במשרד החוץ, סימונה הלפרין, שגריר ישראל במולדובה, יואל ליאון, רבה של מולדובה, הרב פנחס זלצמן, ויו"ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה.

עוד מבחזית החדשות

במסגרות הפגישות עם נשיאת מולדובה, מאיה סנדו, ועם שר החוץ וסגן ראש ממשלת מולדובה, ניקו פופסקו, עלה בהרחבה נושא ההיערכות לקראת בואם של אלפי חסידי ברסלב לשדה התעופה בקישינב בימים שלפני ראש השנה, נסיעתם דרך מעברי הגבול היבשתיים של אוקראינה בדרכם לאומן, וחזרתם לישראל דרך קישינב.

השר פרוש הציג בפגישה את המסקנות שעלו בדיונים שנערכו עד כה בישראל והרעיונות שגובשו יחד עם משרד החוץ. ח"כ רביבו הוסיף והרחיב על הצרכים של החסידים הטסים לאומן ועל הדרכים להקל את השעות הרבות מהיציאה מישראל ועד ההגעה לאומן.

בסיכום עם שר החוץ כהן הוחלט על ידי נשיאת מולדובה למנות את ראש הסגל של ראש הממשלה, סרג'י דיאקונו, כמי שיתכלל את ההיערכות של ממשלת מולדובה לכל ההיבטים הממשלתיים בתכנון העבודה בשדה התעופה ובגבולות.

בתום הפגישות בהובלת שר החוץ, התקיימה פגישת עבודה ראשונה במשרד ראש הממשלה, בהשתתפות השר פרוש, ח"כ רביבו, הרב פנחס זלצמן, ונחמן בנשעיה. מטעם ממשלת מולדובה השתתפו ראש הסגל של רה"מ ונציגים בכירים מטעם משרד התחבורה, המשטרה, משמר הגבול ושדה התעופה. בפגישה סוכם על הקמת צוות משותף שיעמוד בקשר שוטף ויקדם את הסיכומים.

מיד לאחר הפגישה קיימה המשלחת הישראלית סיור עבודה בשטח שדה התעופה, יחד עם מנהל שדה התעופה, קונסטנטין וזיאן, ומנהל משמר הגבול, רוסיאן ואסילוי, בכדי לבחון בשטח את ההצעות שעלו כדי לייעל משמעותית את זמן הנסיעות והמעברים.

על פי ההערכות, צפויים רוב עשרות אלפי חסידים הנוסעים לאומן לעבור דרך שדה התעופה בקישינב ועל כן ההיערכות המרכזית היא בגזרת מולדובה. במקביל, נמשכים המגעים מול יתר המדינות הגובלות עם אוקראינה, משם צפויים להגיע אלפים רבים נוספים.

יש לציין כי במקביל לעבודה לגבי מדיניות הגבולות, נעשה מאמץ דיפלומטי משמעותי בהובלת משרד החוץ מול הרשויות באוקראינה, כדי להסדיר את מעברי הגבולות בצד האוקראיני ואת נסיעתם הבטוחה של החסידים מהגבול לעיר אומן למרות מצב המלחמה במדינה.

עוד מבחזית החדשות

שר החוץ, אלי כהן: "ההגעה הצפויה של עשרות אלפי מתפללים לאומן היא אתגר גדול. בשיחותיי עם הנשיאה ושר החוץ הודיתי להם על הנכונות במציאת המנגנון היעיל והבטוח ביותר עבור אותם ישראלים שיבחרו לעבור דרך מולדובה השנה בדרכם לאומן".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "אנחנו חותמים ביקור קצר אך משמעותי במולדובה, שצפויה להיות שער הכניסה המרכזי למבקשים להסתופף בצילו של רבי נחמן מברסלב זיע"א באומן לראש השנה. בעזרתו של שר החוץ, יחד עם ח"כ רביבו, הצלחנו לסכם על הקמת צוותי עבודה יעילים ובעזרת ה' נוכל לקדם שיפורים במעבר החסידים לאוקראינה".

ח"כ אליהו רביבו: "מפגישותינו עם גורמי הממשל הבכירים במולדובה והצוותים המקצועיים בשטח – אני נכון לומר שקיים רצון אמיתי לעבוד בשיתוף פעולה ולסייע לרבבות ישראלים בדרכם לקברו של רבינו. אני רוצה להודות לשר החוץ אלי כהן, על שנתן לי את ההזדמנות לקחת חלק בביקור ההיסטורי, על ההירתמות, הרצון והעזרה הבלתי מתפשרת של השר לסייע לחסידות ברסלב – שאני חלק ממנה ומציגה בכנסת ישראל. כמו כן, ברצוני להודות לשר מאיר פרוש, על תרומתו האדירה לחסידות אותה הוא מייצג בממשלה".

רבה של מולדובה, הרב פנחס זלצמן: "ביקור שר החוץ אלי כהן והשר פרוש תרם רבות לביצוע התוכניות האופרטיביות שהצענו ביחד עם צוותי השטח של הקהילה. הממשל המולדובני והפקידים הבכירים הביעו הערכה רבה למעורבות והאחריות של הממשלה הישראלית להבטחת שלומם של המתפללים הרבים שיעברו במולדובה לקראת ראש השנה באומן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים