שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » הצהרת ראש הממשלה ושר הביטחון ביום השני ל"מגן וחץ"
תיעוד
שעה קלה אחרי עוד מטח כבד לעבר הדרום והמרכז התייצבו ראש הממשלה ושר הביטחון מול המצלמות. נתניהו: "הנחתנו על הג'יהאד בעזה את המכה הקשה בתולדותיו"
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הביטחון יואב גלנט הערב, בקריה בתל אביב | צילום: חיים צח - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט מסרו הערב (רביעי) הצהרה משותפת, ברקע מטחי הרקטות לדרום ולגוש דן ובעקבות הדיווחים על הפסקת אש ההולכת ונרקמת בין ישראל לג'יהאד האיסלמי.

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט בהצהרה לתקשורת | צילום: איתי בית-און – לע"מ

לדברי ראש הממשלה: "אנחנו עדיין בעיצומה של המערכה. ברגעים אלו ממש כוחותינו תוקפים בעוצמה ברצועת עזה וגובים מחיר יקר מארגוני הטרור. כל מי שפוגע בנו, דמו בראשו. אנחנו אומרים למחבלים ושולחיהם, אנו רואים אתכם בכל מקום. אתם לא יכולים להתחבא ואנחנו בוחרים את המקום והזמן לתקוף אתכם. אנחנו ולא אתם. לא רק בתגובה, גם ברגיעה, הבחירה שלנו".

עוד אמר ראש הממשלה כי: "עד כה הנחתנו על הג'יהאד בעזה את המכה הקשה בתולדותיו. בתוך שניות – שתי שניות באמצע הלילה – חיסלנו במקביל בשלושה מוקדים נפרדים את בכירי ארגון הטרור. פגענו במערך הנ"ט שלו, במחסני ייצור הרקטות שלו. בתגובה לפעילות הג'יהאד האיסלמי שיגר רקטות. קרוב לשליש מהרקטות נפלו בשטחם. את הרוב המוחלט יירטנו באמצעות מערכות ההגנה. אני רוצה לשבח את מערכת הביטחון שהביאה מערכות חדשות שנכנסו היום לפעולה בהצלחה.

עוד מבחזית החדשות

"לשמחתנו, עד לרגע זה אף אזרח ישראלי לא נפגע. אני מבקש מאזרחי ישראל להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף", אמר נתניהו. "בחודשים האחרונים סיכלנו יותר מ-120 מחבלים. המערכה טרם הסתיימה. נמשיך לעדכן אתכם. נכנסו לזה יחד, עומדים בזה יחד וננצח יחד".

שר הביטחון גלנט אמר הערב כי: "בשתי היממות האחרונות צה"ל, כוחות הביטחון, הנחיתו מכה קשה על הג'יהאד האיסלמי בעזה. פתחנו המערכה בסדרת תקיפות מוצלחות ומדויקות. לצד סיכול הנהגת הארגון – מיד לאחר מכן הייתה תקיפה של מאות פצצות של חיל האוויר על אתרים מדויקים ובהם יעדי ייצור של אמצעי לחימה נגדנו, יעדי אחסנה ופגיעה משמעותית בנכסי ארגון הטרור הרצחני והקטלני שיוצא מתוך עזה. כתוצאה ממהלך המנע שלנו, של תקיפה של בורות שיגור ורקטות שהוטמנו בהם, נפגעו מאות רקטות שכוונו לעבר ישראל. יורטו חוליות שתכננו לבצע ירי נ"ט לכיוון ישראל או לפגוע באזרחים וחיילים. כל הדבר הזה השאיר את הארגון הרצחני הזה ללא תשובה וללא מענה".

לדברי שר הביטחון: "לעבר מדינת ישראל נורו כ-400 רקטות. כרבע נפלו בשטח עזה. חלק ניכר מהן נפלו בשטחים פתוחים. חלק יורט ולצערנו היו כמה פגיעות בבתים. הישגי הטכנולוגיה הישראלית ומערכת הביטחון משמעותיים ביותר. השגנו הישגים משמעותיים. ההישגים הללו הושגו בראש ובראשונה כתוצאה מעוצמתו וכוחו של צה"ל, שב"כ והתיאום ביניהם. רמת התיאום, השותפות, החברות כמו שקיימת היום בין צה"ל ושב"כ, יחד עם משרד הביטחון תחת הנהגת רה"מ והקבינט, כזה דבר לא ראיתי. המרכיב הזה לבדו הוא מרכיב עוצמה רב חשיבות עבור מדינת ישראל והוא סימן לאויבים שלנו להיזהר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הביטחון יואב גלנט הערב, בקריה בתל אביב | צילום: חיים צח – לע"מ

עוד אמר גלנט כי: "אנו ערוכים להמשיך ולפעול גם בגזרת עזה ונגד כל גורם אחר שיעז לקרוא עלינו תיגר ואיומים אחרים שיכולים להתפתח. התגובה מהלילה – אנחנו יודעים לשכפל גם למקומות אחרים, בכל גזרה ובכל יעד שמהווים איום עלינו. אני רוצה להביע הערכה לאזרחים, שממלאים את הנחיות פיקוד העורף. הדבר הזה מציל חיים וטוב שכך. כוחנו כמערכת שמסוגלת לנצח תלוי גם בהתנהגותו של הפרט ובהיבט הזה אני מצדיע לאזרחי ישראל. המערכה לא תמה. גם שעון הקרב הזה עדיין לא נדם. אני מקווה שנביא לסיומה בקרוב אבל ערוכים לכך שתהיה ממושכת ונעשה כל מה שנדרש על מנת להגן על האזרחים".

נתניהו וגלנט התייצבו מול המצלמות שעה קלה אחרי שהטלוויזיה המצרית דיווחה כי קהיר הצליחה לגבש הסכם הפסקת אש מיידית בין ישראל לג'יהאד. דקות אחרי הדיווח הזה הכחיש גורם בכיר ישראלי את הדברים, אך אישר כי מתקיימים מגעים בתיווך מצרי וכי יש אפשרות סבירה שהפסקת אש תוכרז בשעות הקרובות.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים