שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הצהרת ראש הממשלה ושר הביטחון בתום הקבינט המדיני-ביטחוני
ראש הממשלה, שר הביטחון וראשי צה"ל והשב"כ הצהרה משותפת על המשך מבצע "מגן וחץ" לאחר ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, ראש השב"כ רונן בר והרמטכ"ל הרצי הלוי בהצהרה משותפת | צילום: אבי אוחיון - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר בתום ישיבת הקבינט שעסקה במבצע "מגן וחץ".

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה "לפנות בוקר ביצעה מדינת ישראל פעולה נחושה תקיפה ומוצדקת. במבצע מגן וחץ צה"ל חיסל את בכירי הג'יהאד האיסלמי בעזה. הם אחראים לשיגור הרקטות בשבוע שעבר ולהכוונת פעולות טרור רבות ביהודה ושומרון".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר ראש הממשלה "בנוסף לכך, תקפנו תשתית טרור מרכזיות של הג'יהאד האיסלמי בעזה, אני מדבר בראש ובראשונה על השמדת מפעלי נשק תחמושת ורקטות. כבר לפני שבוע, על רקע מתקפת הטילים על יישובי העוטף, הנחתי עם שר הביטחון את כוחותינו לפגוע בראשי המחבלים שאחראים לירי".

לדבריו, "אני מבין היטב את הרצון לפגוע מיד במי שפוגע בנו, זה מובן וטבעי. אבל כבר נאמר בתחבולות תעשה לך מלחמה. וככה אנחנו פועלים, תמיד נפעל נגד מבקשי נפשנו, ואנחנו עושים זאת בתנאים שלנו – בזמן ובמקום שאנחנו בוחרים. הסיכול התאפשר לאחר מאמץ מודיעיני מזהיר. הגענו אליהם בו זמנית אל מקומות המסתור שלהם. אנחנו עושים מאמץ מירבי להימנע בפגיעה בבלתי מעורבים. זה בדיוק ההבדל בינינו לאויבנו, הם מבקשים לפגוע בכוונת תחילה בחפים משפע, ואילו אנחנו עושים הכול כדי למנוע זאת".

"בעוד שאנחנו מצרים על כל פגיעה באזרחים, הם חוגגים על כל פגיעה בילדים קטנים, נשים וגברים שאין להם שוק חלק במאמץ מלחמתי. העיקרון שלנו ברור, מי שפוגע בנו אנחנו פוגעים בו. אנחנו בעיצומה של מערכה, בימים הקרובים כולנו נידרש לאורח רוח וליכולת עמידה. לפני שבוע כשקיבלנו את ההחלטה על המבצע, הנחתי יחד עם שר הביטחון להיערך לכל תרחיש של הסלמה, ויתכן שביותר מזירה אחת. כל הסלמה תיענה בתגובה מוחצת", דברי נתניהו.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "ביום שלישי לפני שבוע בדיוק, הג'יהאד האיסלמי ירה בצהרי היום, באופן חסר אבחנה, לעבר אזרחים ישראלים בעוטף עזה. האירוע הזה אינו רק מעשה טרור, זוהי קריאת תיגר על נוכחותנו בארצנו. כבר באותו היום, מערכת הביטחון נערכה באופן מיידי לסיכול הנהגת הג׳יהאד האיסלמי ברצועת עזה. אותה הנהגה רצחנית, שהייתה אחראית לירי הרקטות, ולשילוח פיגועים רבים מתחומי יהודה ושומרון כנגד אזרחים ישראלים.

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר גלנט כי "ידיו של אחד מיעדי החיסול, ג׳יאהד ראנם היו מגואלות בדמן של בנות משפחת חטואל ז"ל- הוא היה ממתכנני הפיגוע המזעזע בו נרצחו בציר כיסופים בגוש קטיף האם טלי שהייתה בחודש השמיני להריונה וארבע בנותיה לפני 19 שנים. גם המחבלים האחרים היו מעורבים בפיגועי טרור רבים, ובעיקר עסקו לאורך התקופה האחרונה וביתר שאת בימים האחרונים, ביצור מואץ של טרור מעזה לכיווננו. אתמול בלילה, לאחר שהבשילו התנאים, פעלו צה"ל ושירות הביטחון הכללי בעוצמה, בדייקנות, בנחישות ובקטלניות. מטרות הפעולה הושגו במלואן. צמרת הג׳יהאד האיסלמי ברצועת עזה חוסלה".

השר גלנט הצהיר כי "מי שניסה אותנו חווה הלילה פעם נוספת את עוצמתה של מדינת ישראל ואת כוחה של מערכת הביטחון. הלילה הוכחנו לכל מי שהיה צריך תזכורת, כי אנו נחושים לסכל כל איום, ולפעול כנגד כל מי שמנסה לפגוע בנו. עשינו זאת בעבר, אנחנו עושים זאת היום, ונעשה זאת גם בעתיד- בכל פעם שנדרש לכך. המחיר הכבד שגבינו, הוא התשובה החד משמעית של מדינת ישראל למול כל גורמי הטרור, שטעו טעות חמורה כאשר חשבו שיוכלו לאיים על אזרחי ישראל, ולישון בשקט בלילה".

"את הפעולה שבוצעה הלילה, אנו יודעים לשכפל ולהפעיל גם בזירות אחרות וכנגד איומים שונים. כל מי שינסה לבחון אותנו יתקל בעוצמתה של מערכת הביטחון – קיר הברזל המגן על מדינת ישראל. במערכה מול ארגוני הטרור מדינת ישראל פועלת על פי אסטרטגיה, מדיניות ותפיסת פעולה מעמיקה ומתוכננת. איננו פועלים בלהט הרגע. כל פעולותינו נועדו ליישום שיטתי של האסטרטגיה והמדיניות הלאומית ולהשגת האינטרסים הישראלים. התברכנו במערכת ביטחון מעולה ויכולות מיוחדות במינן המאפשרות לנו לפעול ביצירתיות ובנועזות".

לסיכום אמר גלנט "חשוב לומר, המערכה הזו לא תמה, היא עדיין לפנינו. אנו עלולים לחוות ירי רקטות אל אזורים קרובים ורחוקים בעוצמה ניכרת. חיילי צה"ל עלולים להידרש בקרוב לפעולות הגנה מוגברות בגבול רצועת עזה, ביהודה ושומרון ובמקומות נוספים. מערכת הביטחון ערוכה לכל תרחישֿ ובכלל זאת, למערכה ממושכת ומשולבת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים