שיתוף
תגובות
חדשות » הצהרה דרמטית של בכירי תעשיית ה-AI: מסוכנת כמו "מלחמה גרעינית"
בכירי תעשיית ה-AI מתריעים מפני שימוש מוגבר בתוכנות ה-AI | קוראים לפיקוח על התחום ולבחינת השפעותיו על העולם
בינה מלאכותית | צילום: freepik

הצהרה דרמטית של בכירים, מדענים וחוקרים בתעשיית ה-AI מתריעה מפני התפתחות טכנולוגית לא מרוסנת בתחום. לדעתם "סכנות הבינה המלאכותית צריכות להיבחן כמו איומים אחרים על העולם, מגיפה עולמית או מלחמה גרעינית". על ההכרזה חתומים בין השאר מנכ"ל OpenAI סם אלטמן, מנכ"ל DeepMind של גוגל, דמיס האסביס ואחרים בהם גם ישראלים כגון פרופסור מביה"ס להנדסה ומדמ"ח באוניברסיטה העברית שי שלו-שוורץ.

הקריאה התפרסמה על ידי ארגון ללא מטרת רווח לבטיחות בבינה מלאכותית CAIS (Center For AI Safety), וחתומים עליה גם שניים מאבות התחום, שנשחשבים למי שפרצו דרך בתעשיה, ג'פרי הינטון ויהושוע בנגיו. הינטון התראיין לפני מספר שבועות לניו יורק טיימס והזהיר מפני הסכנות הטמונות בטכנולוגיית ה-AI ובעובדה שחברות רבות דוהרות קדימה מבלי לעמוד על הנזקים האפשריים לעולם. הוא אף הביע חרטה על כך שהשקיע שנים ארוכות מחייו בעבודה בתחום, ואחרי שנים רבות עזב את המשרה שלו בגוגל.

עוד מבחזית החדשות

רק לפני חודשיים התפרסמה עצומה נוספת, בחתימת יותר מ-1,000 מובילים במחקר בתחומי AI, שקראה גם היא לבחון את ההשפעות הנובעות מהפיתוחים ואף לעצור לשישה חודשים את ההתקדמות בתחום על מנת לוודא שהכיוון הוא בעל השפעה חיובית. על העצומה הקודמת, אותה יזם ארגון נוסף ללא מטרות רווח – Future Of Life Institute חתמו בין היתר אילון מאסק, סטיב ווזניאק (ממייסדי אפל) והפרופ' הישראלי יובל נוח הררי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים