שיתוף
תגובות
חדשות » הפרשה הביטחונית החריגה: הצבא המליץ לפרסם, הדרג המדיני לחץ להטיל איפול כבד
גורמים בכירים בדרג המדיני לחצו ביממה האחרונה להותיר את הפרשה החריגה תחת איפול כבד | מנגד, קצינים בכירים בצבא המליצו לפרסם כדי למנוע המשך הפצת שמועות
זירת האירוע בצומת מגידו | צילום: דוברות מד"א

במערכת הביטחון מתנהל ויכוח סביב הפרשה הביטחונית המעורפלת. גורמים בכירים מאוד לחצו ביממה האחרונה להותיר את הפרשה הביטחונית החריגה תחת איפול כבד, בעוד שקצינים בכירים בצבא המליצו כבר אתמול לשחרר את המידע לציבור בצורה מבוקרת ורשמית.

הבכירים הביטחוניים שמצדדים בעד חשיפה המידע, גורסים כי מבול השמועות שנפוצו ביממה האחרונה בציבור גורמים לנזק ולבהלה מיותרת, שעה שליבת האירוע מאחורינו.

עוד מבחזית החדשות

בסדרת דיוני הערכות מצב שהתקיימו ביממה האחרונה, נרשמה מחלוקת נוספת בין הדרג הצבאי למדיני, שעיקרה אסור לפרסום. לבסוף פורסמה הודעת יוצאת דופן של שר הביטחון יואב גלנט אמש, ובה נמסר מלשכתו כי הנחה את מערכת הביטחון להבטיח את "שגרת אזרחי ישראל".

שר הביטחון יואב גלנט קיים במהלך היממה האחרונה מספר הערכות מצב בעקבות האירועים הביטחוניים.
בהערכות המצב השתתפו הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר, ראש אגף המבצעים אלוף עודד בסיוק, ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה ובכירים נוספים במערכת הביטחון. מלשכת השר גלנט נמסר כי "גורמי הביטחון השונים הציגו לשר גלנט ממצאים ראשוניים מחקירת האירועים. שר הביטחון הנחה להמשיך במאמצים להבטחת שגרת החיים של אזרחי ישראל".

שתי יממות חלפו מאז פיצוץ מטען החבלה בצומת מגידו, וסימני השאלה עדיין רבים. במערכת הביטחון מובילה ההערכה כי מקור הפיצוץ, שממנו נפצע שרף אלדין (21) מהכפר סאלם, הוא פיגוע על-רקע לאומני, אבל איפול מוחלט מוטל על הפרשה. יש לציין כי הלילה לא השתתף שר הביטחון יואב גלנט בהצבעות על חוקי הרפורמה המשפטית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים