שיתוף
תגובות
חדשות » הפסקת אש: מסר מחמאס לג'יהאד האיסלמי
מצרים הכריזה על הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד האיסלמי | ראש המחלקה של הג'יהאד: "נעמוד בהסכם כל עוד ישראל תעמוד בו" | בישראל עדיין לא יצאה הודעה רשמית
ההודעה המצרית על הפסקת האש

בניגוד לאישור הרשמי בג'יהאד האיסלמי, בישראל עדיין לא הוציאו הודעה רשמית על הפסקת האש. כפי שידוע, מדובר בהצעה שכבר עלתה לפני כמה ימים. ברצועת עזה הודיעו על חזרה לשגרה החל ממחר הודעה המהווה איתות לג'יהאד לפיו לא תהיה הפרה של הפסקת האש.

בהודעה המצרית נכתב: "בהתאם להסכמה בין הצדדים, מצרים מכריזה על הפסקת אש בין הצד הפלסטיני והצד הישראלי החל מ-22:00 שכוללת התחייבות להפסיק את תקיפות האזרחים והריסת הבתים, וגם הפגיעה באנשים באופן מידי החל מתחילת הפסקת האש. מצרים מבקשת משני הצדדים לפעול לפי ההסכם הזה ולעמוד איתה בקשר בכל המתחדש".

עוד מבחזית החדשות

בנוגע לסיכולים הממוקדים, ישנם דיווחים סותרים: גורם ביטחוני אמר כי ישראל לא התחייבה להפסיק אותם, לעומת זאת, גורם בג'יהאד האיסלמי אמר לאל ג'זירה כי ישראל הסכימה לעצירת החיסולים..

ראש המחלקה המדינית של הג'יהאד האיסלאמי מוחמד אל-הינדי מסר הודיעה לפני כניסת הפסקת האש לתוקף ובה נאמר כי: "יש הסכם הפסקת אש – נעמוד בו, כל עוד ישראל תעמוד בו. אנחנו מודים לצד המצרי על התיווך". יחד עם זאת, דקות בודדות לאחר כניסת ההסכם לתוקפו החל ירי רקטות מהרצועה לעוטף.

בעקבות השיגורים לאחר כניסת הסכם הפסקת האש לתוקף, אמר דובר הג'יהאד האיסלמי טארק סלמי לאל-ג'זירה כי "ירי הרקטות לאחר כניסת הפסקת האש הוא מסר לאויב שההתנגדות לא תניח את נשקה. אם האויב ביצע חיסולים או תקף בתים – נגיב".

ברצועת עזה יצאה הודעה שמעידה במידה מסוימת על נכונות הפסקת האש. על פי ההודעה החיים מחר חוזרים לשגרה. כלומר, יתקיימו לימודים בבתי הספר, באוניברסיטאות וכך גם בכל המערך הממשלתי. ההודעה של חמאס מהווה מסר לג'יהאד האיסלמי להפסיק את האש ולא להפר את הסכם הפסקת האש.

דובר חמאס, עבד א-לטיף אל-קאנוע אמר כי: "מערכת הגבורה שניהל חמ"ל הפלגים הסתיימה בניצחון ההתנגדות. העם הפלסטיני רושם ניצחון חדש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים