שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הפלסטינים מדווחים: בלוני התבערה חוזרים לפעילות
גורמים פלסטינים אמרו לסוכנות הידיעות "פלסטין אל-אן" כי ההחלטה התקבלה לאחר העימותים אמש בחווארה, | שר הביטחון: "הימים הקרובים יהיו מורכבים"
שר הביטחון בחווארה | צילום: דוברות משרד הביטחון

גורמים פלסטינים אמרו היום (שני) לסוכנות הידיעות "פלסטין אל-אן" כי "התקבלה החלטה להפעיל את יחידות הפרחת בלוני התבערה והנפץ לעבר יישובים ישראלים הסמוכים לרצועת עזה הנצורה". על פי אותם גורמים, הפרחת הבלונים תתרחש במקביל להפעלת יחידת הטרדה לילית".

על פי הדיווח, ההחלטה התקבלה הלילה לאחר האירועים בחווארה, כאשר מתנחלים הבעירו עשרות מכוניות, חנויות ובתים. במהלך העימותים, פונו עשרות משפחות פלסטינים מבתיהם על ידי צה"ל.

עוד מבחזית החדשות

שר הביטחון, יואב גלנט, הגיע הבוקר לזירת הפיגוע, ואמר כי" "הימים הקרובים יהיו מורכבים, נפעל מצד אחד להרגיע את השטח ומצד שני נערך להסלמה רחבה, תוך הרחבת הכוננות בכל הגזרות – ירושלים ועוטף עזה".

שר הביטחון הוסיף כי: ״מסיים סקירה עם מפקדי הפיקוד בנקודת פיגוע הירי הקשה. אנחנו צפויים לימים מורכבים, אולי אפילו ימים קשים, זה יכול להיות כאן ביהודה ושומרון, בגזרת ירושלים או בגזרת עזה. הנחתי בצורה חדה וברורה את צה"ל, שב"כ וכוחות מג"ב, היערכות מלאה כנגד כל האיומים, בהגברת הפעילות בשטח, תוספת כוחות, מרכיבי הגנה על הישובים ועל הצירים, וכמובן, לכידת המחבלים שרצחו אתמול את הלל ויגל יניב, והבאתם לבית משפט או לבית קברות, לפי ההתפתחות בשטח״.

עוד אמר גלנט כי: ״אנחנו לא נאפשר טרור כנגד ישראלים ונפעל ככל שנדרש, יחד עם זה, אני קורא לכולם להרגיע את הרוחות, לצנן. כחייל ותיק, אני מכיר הרבה בקרים קשים בהם התעוררתי למציאות קשה, אחרי מבצעים או פיגועים, אני יודע שאנחנו נתגבר על האירוע הזה, נתאחד, נפעל במשותף, נשמור על הביטחון, נשמור על החיים של אזרחי ישראל ונסמוך על כלי המגן שלנו, צה"ל וארגוני הביטחון".

בצה"ל הוחלט אמש על תגבור של גדוד נוסף באוגדת יהודה ושומרון מסיירת גבעתי. הגדוד יתייצב באיו"ש בנוסף לשני הגדודים הקיימים. בנוסף, המשטרה העלתה את רמת הכוננות ברחבי הארץ לרמה אחת מתחת למקסימלית, נוכח הפיגוע הרצחני בחווארה. מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי הורה לפרוס שוטרים במרכזים הומי קהל, בבתי כנסת, סמוך למוסדות חינוך ובאזורים רגישים, בשל החשש מפיגועי ראווה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים