שיתוף
תגובות
חדשות » הפיצוץ שהחריד את הרצליה: כמות אדירה של אבק שריפה
רשלנות
הפיצוץ התרחש במתחם נוף ים שבו הוטמנו כ-3 טונות של חומר נפץ בבונקר תת-קרקעי ישן| עיריית הרצליה: חייבים לסגור את האזור לבדיקת סקר מעמיקה
המכתש שנפער במקום הפיצוץ | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

3 טונות של חומר נפץ התפוצצו אתמול (חמישי) בפיצוץ עז שהדיו נשמעו במקומות רבים בשרון ובמרכז הארץ. הבוקר פורסם ב-ynet כי מחקירת הפיצוץ עולה כי הוא אירע בשל התמוססות החומר המבודד שנועד למנוע בדיוק את זה, פיצוץ מסכן חיים בבונקר תת-קרקעי ישן במתחם התעשייה הצבאית בחוף נוף ים בהרצליה שבו ייצרו תחמושת קליעית.

המכתש שנפער במקום הפיצוץ | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

בתיעוד מזירת הפיצוץ, נראה בור שנפער באדמה בקוטר של כ-20 מטרים ובעומק 10 מטרים, כשהצמחייה מסביבו עדיין מעלה עשן.

עוד מבחזית החדשות

המפעל הוותיק עסק בהכנה ובערבוב של חומרי נפץ, ובין השאר יצרו בו אבק שרפה. עם סגירת המתחם נקברו השאריות מתחת לאדמה, כשלגורמים המעורבים היה ידוע היטב, שבמקרה של חשיפה לחמצן הוא עשוי להתלקח. 20 שנה לאחר ההטמנה, החומר המבודד החל להתמוסס וכך הבשילו התנאים לפיצוץ.

לדברי מומחים ישראלים לחומרי חבלה, פיצוץ בעוצמה כזאת מחייב לסגור למבקרים את שמורת הטבע הסמוכה אפולוניה. למרות שבעיריית הרצליה מבקשים כבר שנים רבות לבצע סקר קרקע כדי לדעת מה נשאר במתחם התעשייה הצבאית הישן, לא היה ידוע עד כה מה כמות החומרים המסוכנים שנשארה שם.

המומחים טוענים שכל עוד לא יבוצע סקר קרקע, מרחפת סכנת פיצוץ נוספת, ולכן יש לסגור את השמורה כדי לא לסכן את ציבור המטיילים במקום. בנוסף, קיימת גם סכנת התמוטטות למצוקים בקו החוף.

בעיריית הרצליה דורשים ממערכת הביטחון ומרשות מקרקעי ישראל, שהשטח בבעלותה, לסגור הרמטית ובאופן מידי את כל האזור ולערוך סקר מקיף ויסודי כדי לאתר את שאריות חומרי הנפץ שמצויים באזור. "מדובר בפצצה מתקתקת שיש לנטרל לאלתר עד להודעה שהשטח נקי". אמר ראש העירייה, משה פדלון.

מהעירייה נמסר כי היא פועלת לאבטחת השטח סביב האזור, בשל החשש מפיצוצי משנה. הם מבקשים מהציבור להימנע מלהגיע לאזור אפולוניה ולשטח חוף הים שבאזור מצוק סידני עלי.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. פקידים שלא מלאו את תפקידם.כבר מזמן יושבים בבית עם פנסיה מרופדת ושיתפוצצו האזרחים שם בהרצליה.לחקור מיד ולשפוט את המזניחים!!!!!

  2. הניסוי הצליח!! והמסקנות הם ש 5 פצצות במשקל 3 טון כל אחת יחצבו בהר לעומק של קרוב ל 100 מטר, ולקינוח פצצת jdam שתרסק את האולמות הפנימיים בכור האירני ונגמר הסיפור של פרוייקט הגרעין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים