שיתוף
תגובות
חדשות » הפיגוע במעלה אדומים: המחבל הגיע עם אפוד זוהר, ירה, נמלט וחוסל
קצין מג"ב שעבר במקום ירה לעבר המחבל ונטרל אותו | "דרכתי את האקדח וצעקתי לו לעצור. הוא לא עצר והתחיל לירות עליי" | המחבל עם אישור עבודה התחזה לאיש ביטחון
המחבל המפגע

מחבל חמוש ברובה M16 פתח היום (שלישי) בירי סמוך לקניון מעלה אדומים ופצע שישה בני אדם, בהם שניים במצב קשה. קצין משמר הגבול שעבר במקום, שמע את קול הירי וצעקות ואיתר את המחבל. לאחר שהמחבל פתח לעבר הקצין הוא השיב אש ונטרל אותו.

מקורות פלסטיניים מסרו כי, המחבל הוא מהנד אל-מזארעה, בן 20 מכפר עזריה שנמצא סמוך לירושלים. עוד ידוע כי המפגע עבד במתנ"ס במעלה אדומים עם אישור עבודה. מחקירה ראשונית של הפיגוע,עולה כי המחבל ככל הנראה התחזה לאיש ביטחון ואז פתח בירי.

עוד מבחזית החדשות

קצין מג"ב שנטרל את המחבל שחזר את שאירע למפכ"ל המשטרה "הגעתי למספרה פה למטה ואז שמעתי צעקות ירי, ואנשים מתחילים לרוץ". "אז ראיתי בחור לבוש אפוד זוהר. בהתחלה לא הייתי בטוח אם זה המחבל, דרכתי את האקדח וצעקתי לו לעצור. הוא לא עצר והתחיל לירות עליי, אז הבנתי שהוא המחבל. הוא ירה עליי בערך מ-30 מטר". המפכ"ל שבתאי הודה ללוחם ואמר: "השוטר חתר למגע – ומנע פיגוע רחב יותר".

מפקד מג"ב ניצב בריק יצחק שיבח את הלוחם: "פעלת בצורה הראויה ביותר לקצין במשמר הגבול, זה בדיוק מה שאנחנו מצפים מהלוחמים והקצינים שלנו. בפעילותך ובנחישות שבה חתרת למגע הצלת חיי אדם".

ארגון הטרור חמאס קיבל אחריות על הפיגוע. "מברכים על פעולת הירי ההירואית במעלה אדומים, להגנה על מסגד אל-אקצא ובתגובה על פלישות המתנחלים", מסר דובר חמאס עבד א-לטיף אל-קאנוע.

בצוואתו כתב המחבל: "אני ממליץ לכל יקיריי וחבריי להתפלל. אל תנטשו את התפילה או את הג'יהאד. אנחנו רוצים להיפגש בעזרת אללה, בגן עדן. אל תעשו לי הלוויה בפלג מסוים, כי אני שייך רק לאללה, שאין אל מלבדו".

בפיגוע נפצעו שישה שני בני אדם, בהם שניים במצב קשה, שלושה במצב בינוני ופצוע אחד קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי במקום, ופינו אותם לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים. חובש רפואת חירום במד"א דוד תורג'מן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שני גברים צעירים בהכרה מלאה ועם פצעי ירי בגפיים בסמוך לקניון. במקביל קיבלנו דיווחים נוספים על עוד שני פצועים שנמצאים בזירה סמוכה".

עוד מבחזית החדשות

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע, שלמה נאמן על הפיגוע במעלה אדומים: ״שוב פיגוע ירי, שוב אזרחים פצועים – אסור למדינת ישראל לקבל ולהתרגל למצב הזה. אין מדובר כאן בפיגועי ירי בודדים אלא בתשתית טרור שמכוונת לפגוע בכל אזרחי מדינת ישראל.

עוד אמר: "אנחנו שבים ודורשים ממערכת הביטחון והממשלה לשים את ביטחונם של תושבינו בראש סדר העדיפויות. התשובה המיידית הנדרשת היא לטפל ביד קשה במחבלים, להחזיר את המחסומים ולהמשיך במבצע איסוף הנשקים עד לריקון מצבורי הנשק ברשות הפלסטינית. הודות לתושייתו של קצין מג״ב שפעל מהר וחיסל את המחבל, נמנע הפעם המשך מסע הקטל שיכל להסתיים בהרוגים רבים. אנחנו מודים ומחזקים אותו ומתפללים להחלמה מהירה של כלל הפצועים. שום אויב לא יכניע אותנו, נמשיך לחיות ולהתפתח בארצנו.״

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים