שיתוף
תגובות
חדשות » הפיגוע בכפר קאסם: ראש העיר השתתף בהלוויית המחבל – לא בטוח שמדובר בפיגוע
ראש עריית כפר קאסם, עאדל בדיר, השתתף אמש בהלווייתו של המחבל נעים בדיר, שביצע את הפיגוע בכפר קאסם בלילה בין חמישי לשישי, לטענתו "לילד אין קשר לאנשים מעורבים"
בקבוקי התבערה שנמצאו סמוך לזירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה

ראש העיר כפר קאסם עאדל בדיר השתתף אמש (שבת) בהלוויית המחבל שביצע את פיגוע שבו הדריסה של שלושת לוחמי מג"ב בחמישי בלילה. בהלוויה, המצומצמת שתואמה מראש עם המשטרה, השתתפו כמה עשרות תושבים. 

אמש פרסמה המשטרה תיעוד, שבו נראה המחבל נעים מחמוד בדיר (23) יוצא באקדח שלוף לעבר השוטרים ובהמשך משליך בקבוקי תבערה לעברם. קרובי משפחתו טענו כי על השוטרים היה לירות ברגליו ולא להרוג אותו.

עוד מבחזית החדשות

למרות שהמשטרה ושב"כ ייחסו למחבל מניע לאומני, השתתף ראש העיר בהלוויה ביום שישי, בטענה שהוא לא בטוח שמדובר בפיגוע. "היה לילה קשה מאוד בכפר קאסם, נפצעו שוטרים וגם תושב הכפר מת. זו תוצאה קשה ואירוע קשה. בכפר קאסם המשטרה עושה עבודה טובה. אנחנו סומכים על אנשי מקצוע שיחקרו מה הביא לאותו אירוע קשה שבמהלכו היה ניסיון לירי או אלימות כלפי המשטרה.

לדברי ראש העיר "צריך לחכות למניע, נחכה לאנשי המקצוע. לילד אין קשר לאנשים שיכולים להיות מעורבים. הנשק בחברה הערבית מכוון נגד כולם, ראינו השבוע גם נגד ילד בן שנתיים. בעבר גם כוון נגד זקנים בני 90-80 ונגד נשים בהיריון. הנשק שמכוון בחברה הערבית הוא בעיה וזה טיפול שלי כראש עיר, של המשטרה ושל מפקד המחוז. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה. עוד לא דיברתי עם המשטרה, עכשיו בודקים את המניע".

גם במשפחת המחבל דחו את גרסת כוחות הביטחון. דודו של המחבל, סובחי בדיר, אמר ל-ynet: "נעים הוא לא מחבל, הוא תושב נאמן ומסודר. השוטרים רצו לעשות עליו חיפוש, הגישה שלו הפחידה אותו ולכן הוא התנהג כך. השוטרים הם אלה שפתחו בירי. הוא לא חשב, הוא ילד עם ראש חם. הוא לא התכוון לדרוס אף אחד".

עוד מבחזית החדשות

מפקד תחנת המשטרה בעיר סנ"צ דורון אחרק הציג לקרובי המחבל את התיעוד שבו נראה המחבל נתקל במעצור עם נשקו ובהמשך נוסע לאחור עם רכבו לעבר הלוחמים ודורס אותם. בתיעוד אמר סנ"צ אחרק למשפחה "אני אראה לך את זה פעם אחת בלבד כי אין את זה לאף אחד, בסדר? תגיד לי אתה אם הוא מחבל או לא. כולכם פה תראו את זה. שוטר מגיע מקבל אירוע, מתקשרים "יש מכות במשפחה", מגיע שוטר. טבעי, הולך ברגל, נכון או לא? מטפל באירוע, אתם מזמינים אותו, הוא לא בא לבד. מה קורה פה? מה קורה פה? תראה, מעצור בנשק. מה קורה פה?".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים