שיתוף
תגובות
חדשות » הפועלים מעזה: "ביטול הפרנסה, גזר דין מוות"
אלפי פועלים עברו במעבר ארז וכרם שלום שנפתחו הבוקר לאחר הפסקת האש | הפועלים: "אנחנו מפחדים יותר מהרקטות בתוך עזה"
שיירת משאיות במעבר כרם שלום הבוקר | צילום: דובר צה"ל

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, הודיע הבוקר (ראשון), על פתיחה חלקית והדרגתית של מעברי ארז וכרם שלום מרצועת עזה. האלוף עליאן ציין כי בנוסף, ייפתח גם המרחב הימי. כבר הבוקר צפויים להיכנס לישראל אלפי פועלים עזתים, אחרי כמה ימים שהמעברים מהרצועה היו סגורים בשל המבצע. "פתיחה מלאה של המעברים תתבצע בכפוף להערכת המצב", נמסר.

במשרד הביטחון, הפיצו סרטונים של שיירת משאיות ופועלים עוברים דרכם. החזרה המהירה לשגרה במעבר ארז, שנפתח הבוקר מחדש, גרמה לשמחה גם בקרב הפלסטינים. אלפי עזתים נותרו בישראל גם במהלך המבצע, כדי להמשיך לעבוד, ואחד מהם, עבדאללה אבו גבה, נהרג אתמול מרקטה בשדות המושב שוקדה שבנגב.

עוד מבחזית החדשות

אלפי עזתים מתוך כ-17 אלף המחזיקים ברישיונות עבודה, חצו את הגבול לעבודה בישראל כבר בשעה הראשונה לתפיחת המעבר לפעילות.

כבר משעה 7:00 התייצבו במעבר עשרות נהגים ישראלים, צועקים שמות של ערים אליהן הם מסיעים את הפועלים לעבודתם במשך השבוע. לצד יעדים כמו תל אביב, רהט, אשקלון ובאר שבע, נשמעו גם מקומות כמו קלנדיה ורמאללה, עדות לאפשרות שמעניקה ישראל לעזתים לעבוד ולבקר את קרוביהם בשטחי הגדה.

לאור העובדה שחמאס לא הצטרף באופן רשמי למערכה והותיר את הג'יהאד האיסלמי להילחם לבדו בצה"ל, לא מן הנמנע שארגון הטרור יקבל תגמול, בדמות הרחבה של מכסת הפועלים למקסימום של כ-20 אלף.

עלי, מהעיר עזה, שעובד כפועל באתר בניה באשדוד סיפר ל-ynet: "הרבה רוצים לעבוד בישראל, גם מרפיח מגיעים לפה ומבקשים לעבור, לפעמים ישנים ימים בבית חאנון, ליד המעבר. עוד סיפר עלי "אנחנו מפחדים יותר מהרקטות בתוך עזה, כי לתקיפות של צה"ל אמנם אין אזעקות, אבל מודיעים לפני ומפנים, שולחים הודעות. חוץ מלצאת לרחוב ולהתפלל אין הרבה מה לעשות. רק לחכות שזה ייגמר. אין מקלטים".

למעבר הגיעה הבוקר גם תושבת בית לאהיה, עם שני ילדים קטנים, לביקור הומניטרי וטיפול רפואי במזרח ירושלים. כמו מרבית העזתים שנכנסו לארץ, גם היא חששה להתראיין בשמה או למצלמה. לדבריה "יש מלחמה בעזה על כל אישור להיכנס לישראל. אנחנו רק רוצים להתפרנס", אמרה. "קרוב שלי שעבד בעזה תמורת 600 שקלים בחודש מקבל עכשיו 8,000 שקלים על עבודה בחקלאות. הוא עובד 10 שעות ביום, אבל מבסוט ומפרנס את כל המשפחה. זה גזר דין מוות לחמולה אם אין אין יותר פרנסה ועבודה. הלוואי שיהיו עוד אישורים. אף אחד לא רוצה מלחמה. גם חמאס כבר נרגע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים