שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הערכות באוקראינה: הסלמה תוך ימים או שבועות
באוקראינה נערכים למבצע התקפי דרמטי של הרוסים כבר בימים הקרובים | לראשונה בריטניה עשויה לשלוח טילים ארוכי טווח | כרגע אין היענות לאספקת מטוסי קרב
המלחמה באוקראינה: צבא אוקראינה ורוסיה | צילום: שאטרסטוק

נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי הגיע היום (רביעי) ללונדון בהפתעה, בביקור המדיני השני שלו מחוץ לאוקראינה מאז פרוץ המלחמה לפני כמעט שנה. זלנסקי נפגש עם המלך צ'ארלס השלישי וראש הממשלה הבריטי רישי סונאק. כמו כן נאם בפני חברי הפרלמנט הבריטי.

זלנסקי נחוש לשכנע את מנהיגי מדינות המערב לספק למדינתו מטוסי קרב. הוא העניק לסר לינדזי הויל, יו"ר בית הנבחרים הבריטי, קסדה של טייס קרב אוקראיני. על הקסדה היה הכיתוב "יש לנו חירות, עכשיו תנו לנו כנפיים כדי להגן עליה".

עוד מבחזית החדשות

ארמון האליזה בצרפת אישר כי בתום ביקורו של זלנסקי בלונדון, הוא צפוי להגיע עוד הערב לפריז. על פי הודעת בית נשיא צרפת, הנשיא עמנואל מקרון יארח הערב את זלנסקי יחד עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. מחר צפוי זלנסקי להשתתף בפסגת האיחוד האירופי שתיערך בבריסל.

ביקורו של זלנסקי בבירות אירופה מגיע על רקע החששות הכבדים מפני מתקפה רוסית חדשה ונרחבת באוקראינה במהלך הימים או השבועות הקרובים. זלנסקי מנסה לקדם את הרחבת הסיוע המערבי לקייב. בלשכתו של סונאק הבטיחו לזלנסקי כי בריטניה תחל לאמן טייסים אוקראינים בהפעלת מטוסי קרב בסטנדרט של צבאות נאט"ו, למרות שמדינות המערב בינתיים מסרבות לדון באספקת מטוסים כאלה לזלנסקי. בנוסף, הסכימה בריטניה לספק לאוקראינה טילים ארוכי טווח, שאוקראינה לוחצת לקבל כבר זמן רב.

על פי ההערכות באוקראינה, מתקפה רוסית חדשה בהיקף אדיר עשויה לצאת לפועל כבר בימים הקרובים. ההערכה היא כי הרוסים ינסו קודם כל להשיג שליטה מלאה על כל אזור חבל דונבאס. אך ההערכה היא שרוסיה תנסה תפלוש למחוזות נוספים.

אולקסי דנילוב, מזכיר מועצת הביטחון של אוקראינה, אמר כי רוסיה עשויה לצאת למהלך התקפי שיכלול גם את מחוזות חארקוב בצפון-מזרח אוקראינה ומחוז זפוריז'יה בדרום אוקראינה. מאז תחילת המלחמה ועד לחודש ספטמבר שלטה רוסיה על חלק נרחב ממחוז חארקוב, עד שאוקראינה הצליחה לשחרר כמעט 100% ממנו במתקפת נגד. מחוז זפוריז'יה כבוש כיום למחצה על ידי הרוסים.

מושל מחוז לוגנסק האוקראיני, סרגי גאידי, דיווח בחשבון הטוויטר שלו כי הרוסים נערכים למתקפה נרחבת באזור ואף אמר כי הפלישה המחודשת עשויה לצאת לדרך "בכל רגע לאחר 15 בפברואר". היום צייץ גאידי כי הרוסים פועלים ל"הסלמה מקסימלית" באזור העיר קרמינה במחוז לוגנסק, ומזרימים לשם כוחות צבא רבים.

גם היום נמשכה הלחימה במחוז דונייצק באינטנסיביות גבוהה. עיקר הקרבות הקשים מתרחשים בעיר באחמוט. על פי הדיווחים האוקראינים האחרונים, הרוסים ממשיכים להזרים לאזור כוחות גדולים במיוחד, אולם מתקדמים בקצב בקצב איטי, המוערך בכמה עשרות עד מאות מטרים לשבוע. בימים האחרונים ניכר כי הרוסים בלחץ לכבוש את העיר עוד לפני פרוץ המהלך ההתקפי החדש.

עוד מבחזית החדשות

באוקראינה פרסמו בימים האחרון תיעוד יוצא דופן שצולם באמצעות רחפן מעל גזרת הלחימה בבאחמוט. בתיעוד נראים קבוצה של לוחמים שזוהו כלוחמים מקבוצת וגנר, שמפנים את מי שזוהה כמפקד שלהם בשטח, אולם במקום להציל אותו הם מכים אותו כנראה למוות.

המסר של הסרטון על פי מקורות אוקראיניים, הוא המצב המוראלי והמנטלי הנמוך בקרב לוחמי קבוצת וגנר בפרט והחיילים הרוסים בכלל. לטענת האוקראינים, מדובר בהוכחה לשנאה ששוררת בין חיילים רוסים רבים, שאינם רוצים להיות בשדה הקרב ואינם מסכימים עם מטרות הלחימה הרוסיות, לבין המפקדים שמזוהים מבחינתם כזרוע השלטון הארוכה שגזרה עליהם גורל אכזר. בנוסף, הסרטון עשוי להראות עד כמה קיימת חוסר אחידות בשורות הצבא הרוסי.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים