שיתוף
תגובות
חדשות » הערב: מטח כבד לגוש דן, השרון והדרום
חרבות ברזל - סיקור נרחב
שלושה יירוטים במרכז | דיווחים על נפילות באזור פתח תקווה, בת ים ואשקלון | ראש המל״ל הודה כי טעה בהערכתו שחמאס מורתע | ליברמן הסכים להצטרף לקבינט
יירוט מעל שמי תל אביב,ארכיון | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

היום השמיני למלחמה: לפחות ארבעה יירוטים בוצעו באזור המרכז, דיווח על נפילה באשקלון שגרמה נזק. חמאס קיבל אחריות על הירי לעבר גוש דן, לפחות יירוט אחד בוצע במרכז. מד"א: לא ידוע על נפגעים במטח למרכז.

מטח לעבר גוש דן | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

פצצות מרגמה נורו לעבר מרחב הר דב בגבול לבנון היום (שבת). צה"ל השיב בירי ארטילרי ותקף את מקור הירי – ופגע גם בחוליית מחבלים.

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה ביקר בבארי ובכפר עזה: "נקרא לזה חבל התקומה". ראש המל"ל התייצב בפני התקשורת והודה כי טעה בהערכתו שחמאס מורתע – והסביר: "לא יהיה חמאס שליט וריבון בעזה אחרי הקרב".

בצה"ל הדגישו כי הם "מוכנים לקראת השלבים הבאים של המלחמה – בדגש על פעולת יבשה משמעותית".

בצה"ל ובשב"כ עדכנו שחיסלו אחד ממובילי הפשיטה על ישראל, מפקד מכוח נוח'בה של חמאס, עלי קאדי – שנעצר ב-2005 על חטיפה ורצח, ושוחרר במסגרת עסקת שליט.

מוקדם יותר נורה מטח רקטות לעבר שדרות. ארבע נפילות אותרו בעיר, בהם שתיים בבית ספר ובישיבה, לא היו נפגעים. בצפון חוסלה חוליית מחבלים פלסטינית שהוכוונה בידי חיזבאללה וניסתה לחצות את הגבול, בפעם השנייה בשעות האחרונות. בצה"ל נקטו פעולות לפינוי תושבי רצועת עזה לכיוון דרום. "מי שלא מתפנה מסכן את חייו", הדגיש דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי.

מניין הנרצחים והנופלים מתחילת המלחמה עומד על כ-1,300, דובר צה"ל מסר ל-126 משפחות כי יקיריהן נחטפו לשטח הרצועה. מתחילת הלחימה פונו לבתי החולים 3,526 פצועים, 355 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים, מהם 95 במצב קשה.

השגריר ארדן תקף את שליח האו"ם למזרח התיכון שנפגש עם שר החוץ האיראני: אנתק איתך קשר, שטוף את ידיך מדם ילדינו.

ראש הממשלה נתניהו הזמין את אביגדור ליברמן להצטרף לקבינט ולצרף שר לממשלה, ליברמן הסכים. ממשלת החירום מתרחבת ל-82 ח"כים.

רכבת אווירית של מטוסים צבאיים מכל העולם מפנה דיפלומטים ואזרחים זרים מישראל מחשש להסלמה במלחמה.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר היום לתקשורת הזרה: "לצה"ל עוצמה גדולה בצפון מי שיגיע לגבול הצפוני ימות. חיסלנו בלילה חוליית מחבלים שניסה להיכנס מעבר לגדר למרגליות".

הבוקר ארבעה מחבלים חוסלו בלבנון לפני שחצו את הגבול. תושבי מושב מרגליות הסמוך נדרשים לשהות בבתים. מדובר באותה חוליה שניסה לחצות את הגבול אתמול סמוך לחניתה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. תקחו את המטופלים של 2 בתי חולים לישראל ותתקפו. לא רואים שנכשלים בלי שטח פתוח? תציעו. תתנו מקום ושיכברו בחי כניסת חיילים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים