שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » העליון דחה את עתירה: אריה דרעי ימונה לשר ביום חמישי
התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד המינוי הצפוי של דרעי | בית המשפט העליון קבע כי אין סיבה לתת צו מניעה זמני נגד כינון הממשלה הצפוי ביום חמישי
בית המשפט העליון | צילום: דוברות הרשות השופטת

שופט בית המשפט העליון שטיין השיב אמש (שני) לעתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכו השלטון, נגד מינוי חבר הכנסת אריה דרעי לשר. בהחלטתו כתב השופט כי "לאור מכלול הנסיבות, ובשים לב לכך שהעתירה הקדימה לכאורה את זמנה, לא ראיתי לנכון ליתן סעד ארעי".

הוועדה המיוחדת לתיקון חוק יסוד הממשלה (חוק דרעי וסמוטריץ) אישרה בשבוע שעבר את נוסח החוק לקריאה שניה ושלישית. על פי ההצעה, הוצע לתקן את אחד מתנאי הכשירות למינוי שרים לממשלה, הקבוע בסעיף 6 לחוק היסוד, ולקבוע כי הגבלת הכשירות למינוי אדם לשר בשל הרשעתו בעבירה תתקיים רק אם אותו אדם נידון לעונש מאסר בפועל. 

עוד מבחזית החדשות

במענה לעתירה אותה הגישה התנועה לאיכות השלטון בערב הבחירות, קבע יו"ר ועדת הבחירות השופט עמית, כי לדרעי קיימת חזקת קלון בשל עונש המאסר על תנאי שנגזר עליו. הוא ציין בפסיקתו כי אם הממשלה תרצה למנות את דרעי לשר, יהיה עליה לפנות לשופט עמית ולבקש את הסרת חזקת הקלון.

בעתירתה ביקשה התנועה לחייב את נתניהו לפנות לשופט עמית שיקבע אם יש לדרעי קלון, וטענה כי המינוי המסתמן הוא "פגיעה חמורה בטוהר המידות, באמון הציבור בנבחרי הציבור, ובעקרון הנאמנות השלטונית", כי לטענתם הוא "נגוע בחוסר ניקיון כפיים ותום לב, חוסר סבירות וחוסר מידתיות קיצוני". השופט שטיין כאמור, דחה את העתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון נגד המינוי המסתמן.

בתגובה מסרו מהתנועה לאיכות השלטון כי "התנועה מברכת על החלטת השופט לדרוש מהצדדים פרק זמן קצר ביותר כדי להגיב ולהסביר מדוע לשיטתם זה סביר שעבריין מורשע בפעם השנייה ישמש כשר בממשלת ישראל. התנועה תוסיף להיאבק על מנת שממשלת ישראל תהיה נקייה מעבריינים מורשעים ומושחתים, ואנו מאמינים כי לאחר שיתקיים הדיון בעתירה אף בית המשפט יאמר את דברו בנושא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים