שיתוף
תגובות
חדשות » העלאת ריבית נוספת בארה"ב: הגבוהה מזה 22 שנה
הפדרל ריזרב העלה את הריבית בפעם ה-11 מאז מרץ 2022 ב-0.25% | יו"ר הפדרל ריזרב: "הדרך ארוכה להשבת האינפלציה לרמה של 2%"
בניין הפדרל ריזרב | צילום: freepik

הבנק המרכזי של ארה"ב הכריז אמש (רביעי) על העלאת ריבית נוספת בפעם האחת עשרה מאז מרץ 2022 בשיעור של 0.25%. המשמעות היא שהריבית בארה"ב תעלה לטווח של 5.25%-5.5% – הריבית הגבוהה ביותר זה 22 שנה. בהחלטת הריבית הקודמת של הבנק המרכזי לא עלתה הריבית אחרי 10 העלאות רצופות.

שיעור האינפלציה השנתי בארה"ב ירד ל-3% בחודש יוני, אחרי שעמד בחודש הקודם על 4%. מדובר בקצב הירידה המהיר ביותר מאז נובמבר 1981. כזכור, ביוני 2022, קצב האינפלציה השנתי בארה"ב עמד על 9.1%. בהודעה שצורפה להחלטת הריבית הנוכחית נכתב כי "האינפלציה עדיין גבוהה וכי הבנק קשוב לסיכוני האינפלציה", מה שמרמז שייתכן שלא מדובר בהעלאה האחרונה השנה.

עוד מבחזית החדשות

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, אמר במסיבת עיתונאים לאחר ההחלטה כי "יש עוד דרך ארוכה להשבת האינפלציה לרמה של 2%, (שהוא יעד האינפלציה בארה"ב). עברנו דרך ארוכה אבל ההשפעה של ההידוק המוניטארי עדיין לא התממשה במלואה".

עוד אמר פאוול כי "צריך לראות שהאינפלציה נמוכה למשך תקופה ארוכה, ונותיר את המדיניות המגבילה עד שנהיה בטוחים שהאינפלציה מתכנסת ליעד של 2%". והוסיף "נמשיך להתבסס על הנתונים על מנת לקבל החלטות בהמשך. צריך להיות מוכנים להעלאות נוספות אם הנתונים יצדיקו זאת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים