שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הסנטור לינדזי גרהאם הוכנס לרשימת המבוקשים של פוטין שלא בצדק
בסרטון ערוך שפרסמה לשכת זלנסקי נשמע חבר הסנאט לינדזי גרהאם אומר "רוסים מתים, הכסף הכי טוב שהשקענו" | בתיעוד מהסרטון המלא נחשף כי האמירות הוצאו מהקשרן
לינדוי גראהם וולדימיר זלנסקי | צילום: דוברות הנשיאות האוקראינית

רוסיה הכניסה הבוקר (שני) את הסנאטור האמריקני לינדזי גרהאם לרשימת המבוקשים שלה, בעקבות סרטון ערוך שפרסמה לשכתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ובה השתמע, שלא בצדק, כי הבכיר הרפובליקני אמר כי הכסף שמשקיעה ארה"ב בצבא האוקראיני מביא להרג רוסים.

בסרטון שפרסמה לשכת זלנסקי ביום שישי נשמע גרהאם אומר לזלנסקי במהלך פגישתם "הרוסים מתים" ואז אומר לו שהסיוע האמריקני לאוקראינה הוא "הכסף הטוב ביותר שאי פעם השקענו". אחרי שמוסקבה תקפה את גרהאם על ההצהרה פרסמו בקייב סרטון עם תיעוד נרחב יותר מהפגישה, ואז התברר כי שתי האמירות של גרהאם לא היו קשורות זו לזו.

עוד מבחזית החדשות

למרות זאת, הודיעו אתמול שלטונות רוסיה כי פתחו בחקירה פלילית נגד הסנאטור הרפובליקני, מבלי לציין באיזה פשע בדיוק הוא חשוד. גרהאם מצדו הדף אתמול את הביקורת, וטען כי רק שיבח את רוחם של האוקראינים המתנגדים לפלישה הרוסית בעזרת הסיוע שמספקת להם וושינגטון.

גרהאם, סנאטור מדרום קרוליינה שבימי נשיאותו של דונלד טראמפ היה מראשי המגינים עליו, ידוע בעמדות הניציות שלו בכל הנוגע למדיניות החוץ של ארה"ב. בשנה האחרונה היה גרהאם ממובילי התמיכה בהגדלת הסיוע הצבאי לקייב.

יש לציין כי רוסיה הכניסה כבר עשרות גורמי ממשל ופוליטיקאים אמריקאים לרשימת המבוקשים שלה, צעד שבמסגרתו היא אוסרת עליהם בין השאר לבקר בשטחה, אם כי ברור כי אין להם כל כוונה לעשות זאת. בפועל היא כמעט שלא נקטה צעדים פעילים למימוש האיום.

הלילה ביצעה רוסיה מתקפת מל"טים נוספת על יעדים באוקראינה, ובין השאר תקפה מטרות בנמל אודסה שלחופי הים השחור וגרמה נזק לתשתיות. הנמלים באזור אודסה הם היחידים שדרכם מייצאת אוקראינה תבואה לעולם מאז תחילת המלחמה, ועל כן הם חיוניים למניעת משבר מזון עולמי כפי שחששו עם פרוץ המלחמה. צבא אוקראינה לא ציין האם הפגיעה בנמל הבוקר מסכנת את הייצוא.

לדברי אוקראינה, גם בהתקפה בלילה האחרון השתמשה רוסיה בכטב"מים מתאבדים מתוצרת איראן. חיל האוויר האוקראיני דיווח כי יירט 29 מ-35 המל"טים ששיגרה מוסקבה וכן 37 מ-40 הטילים שירתה על אוקראינה במהלך הלילה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים