שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הסלמה בדרום: 7 רקטות שוגרו לשטח ישראל – צה"ל תקף בתגובה
כל הרקטות יורטו או נפלו בשטחים פתוחים ללא נפגעים | צה"ל תקף בתגובה מחנה צבאי של חמאס | הלימודים ביישובי העוטף מתקיימים כסדרם
שיגור רקטות אילוסטרציה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

7 רקטות שוגרו במשך הלילה (שישי) מעזה לכיוון יישובי העוטף, ארבע מהן יורטו ושלוש נוספות נפלו בשטח פתוח או התפוצצו באוויר. בתום הערכת מצב הוחלט שהלימודים יתקיימו כסדרם ואין חובה להישאר צמודים למרחבים המוגנים. צה"ל תקף בתגובה מטרות של חמאס בעזה.

הבוקר אמר שר הביטחון יואב גלנט: "ארגוני הטרור ברצועת עזה ספגו הלילה מהלומה מאש צה"ל בסדרת תקיפות. ‏הנחתי את מערכת הביטחון להיערך לפעולה עם מגוון אמצעים התקפיים ומטרות איכותיות, למקרה ונדרש להמשיך ולפעול עד להשבת השקט לאזרחי ישראל".

עוד מבחזית החדשות

גדודי חללי אל-אקצא בעזה קיבלו עליהם את האחריות לירי. בתגובה, תקפו מטוסי קרב אתר צבאי תת קרקעי של חמאס לייצור רקטות במע'אזי שבמרכז הרצועה. בדובר צה"ל אישרו שחיל האוויר תקף ברצועה לאחר היירוטים: "מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מחנה צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. המקום שימש אחד ממוקדי פעילות הטרור המשמעותיים של הארגון".

דובר הג'יהאד האסלאמי דאוד שהאב אמר לאחר הירי לאשקלון כי: "אנחנו עומדים בפני עימות פתוח עם ישראל והמסר שהועבר לאשקלון הוא מסר של אש. כל תגובה תיענה בתגובה גם אחרי אשקלון". עיריית אשקלון מסרה שהלימודים בעיר צפויים להתקיים כרגיל ושבשעות הקרובות תתקיים הערכת מצב נוספת.

עוד מבחזית החדשות

גם ארה"ב הגיבה להתפתחויות של היממה האחרונה. דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר: "אנחנו מדגישים את הצורך הדחוף של שני הצדדים למנוע הסלמה ולעבוד ביחד כדי לשפר את הסיטואציה הביטחונית בגדה המערבית",

דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע אמש כי התיאום הביטחוני עם ישראל הופסק, על רקע מבצע המעצרים של כוחות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין שבמהלכו נהרגו כ-10 פלסטינים.

דובר הג'יהאד האיסלמי אמר כי: "לוחמי ההתנגדות יגיבו על הפשע הנתעב הזה ומודיעים לאויב שהטרור שלו יחזור אליו באש ובגיהינום" דובר חמאס אמר: "הטבח במחנה ג'נין משקף את המנטליות העקובה מדם של ממשלת המתנחלים הקיצונית, הפוגעת בעמנו ובאסירים ומבצעת פשעים נגד עמנו. הפשעים ומעשי הטבח שפועלים על ידי ממשלת הכיבוש הפשיסטי ישלמו מחיר כבד, וההתנגדות של עמנו תתרחב בכל אזורי הגדה המערבית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים