שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הסלמה בדרום: שש רקטות שוגרו מרצועת עזה, צה"ל תקף מטרות חמאס | צפו
אזעקות נשמעו באשקלון ושדרות סמוך לשעה 04:00. חמש רקטות יורטו על ידי כיפת ברזל. רקטה אחת נפלה בשטח פתוח | צה"ל תקף יעדי חמאס, בהם אתר לייצור אמל"ח
תגיות: , ,
התקיפה בעזה | צילום: רשתות חברתיות

פחות מיממה לאחר המבצע של צה"ל בשכם שבו נהרגו 11 פלסטינים, רובם מחבלי "גוב האריות", שוגרו הלילה (רביעי) שש רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל סמוך לשעה 04:00. מערכת כיפת ברזל יירטה חמש מהרקטות ואחת נפלה בשטח פתוח. אזעקות נשמעו באשקלון, שדרות ועוטף עזה,. בתגובה על ירי הרקטות, דובר צה"ל עדכן על תקיפה לאור יום באמצעות מטוסי קרב של חיל האוויר. הפלסטינים דיווחו על אתרי חמאס במרכז ובצפון הרצועה שנפגעו מהתקיפה. במהלך תקיפת צה"ל נורו לעבר מטוסי חיל האוויר שני טילי נ"מ, שלא גרמו לנפגעים.

שיגור טילי נ"מ בזמן התקיפה | צילום: רשתות חברתיות

תקיפת צה"ל בעזה | צילום: רשתות חברתיות

צה"ל הודיע כי תקף בעזה אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי של חמאס. המתחם בצפון הרצועה שימש בין היתר לאחסון אמצעי לחימה ימיים של חמאס, וממוקם בסמוך למסגד, מרפאה, בית ספר, בית מלון ותחנת משטרה. צה"ל מסר כי "זו הוכחה נוספת לכך שארגון הטרור חמאס ממקם את נכסיו הצבאיים בלב אוכלוסייה אזרחית. תקיפה זו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס ברצועה".

דובר חמאס חאזם קאסם אמר: "ההתנגדות האמיצה ברצועת עזה תמיד תהיה נוכחת להגן על עמנו, שכן היא המגן והחרב של העם, והיא עוקבת אחר כל פרט בפשע הציוני נגד עמנו וסבלנותה אוזלת. אנשינו בכל הזירות ימשיכו במהפכה הגדולה למרות מעשי הטבח של הכיבוש. ההתנגדות מוכיחה את משוואת ה"הפצצה תמורת הפצצה" ושהתגובה לתוקפנות הכיבוש תישאר קיימת".

בצה"ל הבהירו כי תקפו יעדי חמאס מכיוון שהוא "הנושא באחריות ברצועת עזה, והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל". עם זאת, מי שהתייחס לירי הרקטות הלילה היה דווקא הג'יהאד האיסלאמי שמסר: "אנו דוחים מגעים של מתווכים, דם השהידים אינו זול, ואנחנו מכריזים על סיבוב פתוח עם האויב הפחדן".

במערכת הביטחון העריכו כי ברצועת עזה עלולים להגיב לפעילות החריגה באמצעות ירי לעוטף. גורם צבאי בכיר אמר אתמול בעקבות המבצע כי מערכת הביטחון עלולה להתמודד עם הסלמה ערב הרמדאן. "חומר הבערה כבר פה", הסביר, "אותן תופעות שהיו בשנת 2022 קיימות גם עכשיו, וצריך רק גפרור". במקביל הודיעה המשטרה על העלאת רמת הכוננות שלה בעקבות האירועים בשכם.

הגורם הצבאי ציין כי על אף שברמדאן, שמתחיל השנה ב-22 במרץ, יש חיכוך רב יותר בגלל העלייה להר הבית, "הגפרור" עלול להידלק גם לפני כן, או אחריו. "לא הייתי מסמן את הרמדאן דווקא כיום ספציפי", אמר. "אנחנו עושים המון בהיבטי סיכול והיבטי חיזוק ההגנה, וזווית כניסה והתארגנויות אל מול כוחותינו".

אמש דיווחו הפלסטינים על ההרוג ה-11 במספר במבצע החריג שנערך אתמול בשכם. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי האיש, ענן שוקאת עינב בן ה-66, נחנק מגז מדמיע. רוב ההרוגים הם כאמור מחבלים וחמושים, אבל הפלסטינים טוענים כי לפחות שלושה היו לא מעורבים, בהם גבר בן 72 ואדם נוסף בן 61. להרוגים הפלסטינים נערכה אמש הלוויית ענק בשכם, שבה השתתפו רבבות ובמהלכה תועדו מספר חמושים עם נשקים שלופים.

בלב עזה נתלה אתמול שלט של תמונות ההרוגים משכם. דובר חמאס אבו עוביידה אמר ביחס לשלט: "ההתנגדות בעזה עוקבת אחר פשעי האויב המתגברים נגד אחינו בגדה המערבית והסבלנות שלנו הולכת ואוזלת".

הפלסטינים, הבטיחו תגובה קשה למבצע בשכם, וחבר מרכז הפתח, עבאס זכי, טען אמש כי "הסכם חדש היה אמור להיחתם בין ישראל לרשות הפלסטינית ב-26 בחודש, אך ישראל בגדה בנו וביצעה את פעולתה בשכם". לא ברור למה בדיוק התכוון זכי, אבל ייתכן שכוונתו לסוגיית התיאום הביטחוני שהוקפא על ידי הרשות הפלסטינית בעקבות המבצע בג'נין לפני כחודש,

המבצע אתמול הגיע על רקע המבצע המתמשך לסיכול התארגנויות טרור ופיגועים, אבל למרות ההצלחה בחיסול המחבלים הוא מוסיף למגמה שמדאיגה מאוד את מערכת הביטחון ובמסגרתה נרשמים הרוגים פלסטינים באירועים שונים כמעט מדי יום. על פי נתוני צה"ל בכל 2022 היו 162 הרוגים פלסטינים ביהודה ושומרון, וכבר כעת ב-2023 ישנם 56 הרוגים. המבצע התרחש ימים בודדים לאחר שיחות שקיימו בכירים ישראלים ופלסטינים בהן הגיעו להבנות להרגעת השטח ערב תקופת הרמדאן, ובימים האחרונים הועברו מסרים לרשות הפלסטינית שלפיהם ישראל מעוניינת כעת ברגיעה, ולא בהסלמה.

עוד מבחזית החדשות

בעקבות המבצע הזהירו בחמאס כי "ההתנגדות בעזה צופה בפשעים המתגברים של האויב נגד עמנו בגדה המערבית הכבושה והסבלנות שלנו אוזלת". גם בג'יהאד האיסלאמי הבטיחו תגובה. גורם צבאי בכיר אמר על רקע האיומים הללו: "אנחנו ערוכים ומוכנים לפיגועי נקם, וחד משמעית נערכים אליהם". לדבריו, "פיגועי נקם עלולים לקרות לא רק ביהודה ושומרון אגב אלא גם בירושלים ובעורף. אנחנו מחזקים את הכוחות גם בקו התפר". גם המשטרה הודיעה על העלאת הכוננות, מהלך שיכלול עיבוי של מערכי הביטחון השוטף, בדגש על יישובי קו התפר, ירושלים וערים מרכזיות נוספות.

בנוסף, בשעת בוקר ניסתה פלסטינית לדקור מאבטחים במחסום בכניסה למעלה אדומים. המאבטחים, שלא נפגעו, ירו לעברה ופצעו אותה באורח בינוני. על פי עדות המאבטחים, המחבלת שלפה את הסכין ולכן נורתה בפלג גופה התחתון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים