שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הסיבה לתאונת הרכבות הקטלנית בהודו: טעות במערכת האיתות
יותר מ-300 הרוגים וכ-1200 פצועים נמנו עד כה, באסון הרכבת הקטלני ביותר במדינה זה 28 שנה. הבוקר תם מבצע החילוץ | ראש הממשלה מודי: "נעניש קשות את האחראים"
זירת ההתנגשות | צילום: תקשורת הודית

שר הרכבות של הודו, אשוויני ואישנאו, אמר הבוקר (ראשון) כי טעות במערכת האיתות האלקטרוני גרמה לתאונת הרכבות שאירעה ביום שישי בערב במדינת המחוז אודישה, שבה נהרגו יותר מ-300 בני אדם וקרוב ל-1,200 נפצעו. לדברי ואישנאו, הטעות גרמה לאחת הרכבות לעבור ממסילה אחת למסילה אחרת שבה לא הייתה אמורה לנסוע.

התאונה אירעה שלשום בסביבות השעה 19:00 (שעון מקומי) כ-220 קילומטרים דרומית-מערבית לעיר כולכתה. 10 עד 12 קרונות של אחת הרכבות סטו מהמסילה, והשרידים שלהם נפלו על מסילה סמוכה. רכבת שבאה מהכיוון ההפוך פגעה בשרידים וכמה מקרונותיה סטו גם הם. בתאונה הייתה מעורבת גם רכבת שלישית, רכבת משא שחנתה בסמוך.

עוד מבחזית החדשות

על פי כלי תקשורת בהודו, מחקירה ראשונית עולה שלרכבת הנוסעים הראשונה ניתנה הוראה לעבור למסילה המרכזית, אבל אז ההוראה בוטלה, והרכבת עברה למסילה אחרת והתנגשה ברכבת המשא שחנתה עליה. כמה קרונות של רכבת הנוסעים סטו מהמסילה, ואז פגעה בהם רכבת הנוסעים השנייה, וגם קרונותיה סטו. שתי רכבות הנוסעים נסעו במהירות של קרוב ל-130 קמ"ש.

בסוף השבוע דיווחו הרשויות בהודו כי לפחות 288 בני אדם נהרגו באסון, אבל הבוקר דווח כי מספר הנספים הוא כבר יותר מ-300. אמש הודיעו כוחות ההצלה כי אפסו הסיכויים למצוא ניצולים, והכריזו כי מטרת המבצע כרגע היא חילוץ הגופות מהקרונות ההרוסים. אתמול בערב חולצו 15 גופות של נוסעים, ואחרי פעילות שנמשכה כל הלילה הודיעו הרשויות כי המבצע הסתיים.

בזירת האסון ובחדרי מתים מאולתרים שהוקמו הרחק ממנה נמשכים המאמצים לזהות את ההרוגים. בזירה אחרת, במרכז עסקים שאליו הובאו רבות מהגופות, המתינו הבוקר עשרות קרובי משפחה לזהות את יקיריהם, כשהם בוכים ומחזיקים בתעודות זהות ותמונות של קרוביהם הנעדרים.

אתמול הגיע ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי לזירת האירוע, ואחר כך ביקר בבתי החולים. הוא שוחח עם חלק מהפצועים, ושאל את הרופאים על הטיפול שניתן להם. לכתבים אמר מודי כי הוא חש כאב על סבלם של נפגעי התאונה, וכי הממשלה תעשה כל שביכולתה כדי לסייע להם ולהעניש קשות את מי שיימצא אחראי לאסון. תאונת הרכבת הקטלנית באה בשעה שמודי ממקד מאמצים בשדרוג רשת הרכבות של הודו, שהוקמה בעידן שבו המדינה הייתה עדיין קולוניה בריטית.

למרות שבשנים האחרונות הצליחה ממשלת הודו לשפר את רמת הבטיחות ברכבות ברחבי המדינה, עדיין מתרחשות מאות תאונות מדי שנה, והאסון שלשום הוא אסון הרכבת הקטלני ביותר שידעה הודו מאז אוגוסט 1995, אז התנגשו שתי רכבות זו בזו ליד ניו דלהי ו-358 בני אדם נהרגו.

בשנת 1999 נהרגו 285 בני אדם בהתנגשות בין רכבות ליד כולכתה. בשנת 2005 נספו 77 בני אדם בסטיית רכבת מהמסילה במדינת המחוז אנדרה פרדש, ובשנת 2016 נהרגו 146 נוסעים כשרכבת סטתה מהמסילה בין הערים אינדורה ופטנה. אסון הרכבת הקטלני ביותר בהודו אירע ב-1981, אז נפלה רכבת מגשר לנהר בעיצומה של סופת ציקלון, וכ-800 בני אדם נהרגו.

מערכת הרכבות של הודו היא מערכת הרכבות הגדולה ביותר בעולם שנמצאת תחת ניהולו של גוף אחד. יותר מ-14,000 רכבות נוסעות ברחבי המדינה מדי יום, ובכל יום משתמשים בהן יותר מ-12 מיליון בני אדם. לפי חוקרי התאונות בהודו, רוב תאונות הרכבת נובעות מטעויות אנוש ומציוד איתות מיושן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים