שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות"
בכירי הליכוד תקפו
שלושה בכירים בליכוד יצאו מתקפה משותפת על ריבלין, בבית הנשיא הגיבו: "הדברים אינם מוסיפים כבוד לאומרם ומוטב היה להם, שלא יאמרו"
רובי ריבלין ובנימין נתניהו | צילום: חיים צח, לע"מ

בכירי הליכוד, יו״ר הכנסת יריב לוין, שר האנרגיה יובל שטייניץ ושר הבט״פ אמיר אוחנה, פרסמו היום (רביעי) הודעה משותפת התוקפת את הנשיא ריבלין: "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות! אסור לו להיות שחקן פוליטי", מסרו, והוסיפו: "מאז הקמת המדינה כל נשיאי ישראל נתנו את ההזדמנות הראשונה להרכבת הממשלה למועמד שקיבל את מספר הממליצים הגדול ביותר – וכך צריך להיות גם הפעם".

מבית הנשיא נמסר בתגובה כי "הדברים שהופנו כלפי הנשיא על ידי שרים ויו״ר הכנסת, אינם מוסיפים כבוד לאומרם ומוטב היה להם, שלא יאמרו. כפי שאמר לפני שעה קלה נשיא המדינה, השיקול המרכזי שינחה אותו בבחירת המועמד עליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, הוא סיכוייו של המועמד להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. כך עשו כל נשיאי ישראל לדורותיהם וכך פעל הנשיא בכל מערכות הבחירות הקודמות".

בכירת הליכוד שרת התחבורה מירי רגב הצטרפת לביקורת וכתב בטוויטר אחרי תגובה בית הנשיא כי "תגובת הנשיא ריבלין מוכיחה שוב כי התנהלותו אינה ממלכתית ונובעת משיקולים זרים. על נשיא המדינה מוטלת החובה לכבד את רצון הבוחר, לפעול בממלכתיות ולהימנע משיקולים זרים".

רגב קראה לריבלין להעביר את המנדט לכנסת: "לא ראוי שנשיא שמסיים את תפקידו בעוד כחודש, יקבל החלטות בניגוד למסורת הנהוגה מאז ומתמיד – הטלת המנדט להרכבת ממשלה על מי שיזכה למירב הממליצים. הדבר המתבקש הוא להחזיר את המנדט לכנסת שעל פי חוק תקים ממשלה או שלצערי נלך שוב לבחירות".

יו״ר שס, השר אריה דרעי, מסר כי "אני בטוח שמכל המועמדים, יש רק לבנימין נתניהו אפשרות להקים ממשלת ימין יציבה. לאף מועמד אחר אין אפשרות להקים ממשלה. ולכן אני בטוח שנשיא המדינה ראובן ריבלין, יתן את המנדט להרכבת הממשלה לנתניהו כדי שיפעל להקמת ממשלה יציבה".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד קרא לריבלין לפסול את עצמו: "קשריו האישייים וחובו של הנשיא לגדעון סער, משימתו של האחרון להפלת נתניהו, יחד עם איבתו של הנשיא למועמד בעל הסיכוי הגבוה ביותר, נתניהו, שהוכחה בפעם הקודמת כשסירב להטיל עליו את המלאכה ולמרות הכל הצליח בסופו של תהליך, מחייבים את הנשיא להעביר את תפקיד הטלת הרכבת הממשלה על הבא בתור לפי החוק".

ח"כ מיקי זוהר: "בטרם יכריע, הנשיא צריך לשאול את עצמו 2 שאלות: 1. על מי להטיל את ההרכבה, על מי שקיבל 25% מקולות הציבור, או על מי שקיבל 5%? 2. האם זה סביר שמי שנתמך ע״י 5% מהאזרחים יקבל את הזכות להרכיב ממשלה ולהוביל את ישראל? בנט הודה בעצמו שהוא לא יכול להנהיג את ישראל עם מספר קטן של מנדטים".

ח"כ מאי גולן: "הנשיא בהחלט יכול להקדים את פרישתו כי הוא כבר מזמן הפך להיות שחקן פוליטי. אחרי האמירה האומללה ״בני עמי בחרו בטרור״, עכשיו הוא מטיף איך להרכיב קואליציות, תוך התעלמות ממיליון מצביעי הליכוד ומהעובדה כי היא המפלגה הגדולה ביותר. כשהתקשורת מחבקת ומלטפת אותך, אפשר לדרוס כל עקרון דמוקרטי".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מיהר לגנות את דברי בכירי הליכוד: "התקפת הליכוד על נשיא המדינה היא הוכחה נוספת שיש שתי אפשרויות: או המשך שלטונו של נתניהו והתקפה פרועה על מוסדות המדינה או הצטרפות לגוש השינוי והחלפת השלטון".

גם יו"ר תקווה חדשה הגיב: "ההתקפה הפרועה של הליכוד על נשיא המדינה ימים לפני החלטתו לפי סמכותו הקבועה בחוק היא שלב נוסף במערכה שמנהל נתניהו נגד כל סמלי וסממני הממלכתיות. נתניהו מעוניין בשלטון מוחלט ונצחי תוך רמיסת כל מערכות המדינה. הגיע הזמן שיזוז הצידה ויאפשר לישראל לחזור לעצמה".

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ: "אין מוסד ממלכתי שראש הממשלה ושותפיו לפשע לא ירמסו- מה שהתחיל במשטרה, נמשך בפרקליטות ובבית המשפט העליון, מגיע עכשיו גם לנשיא המדינה. הנשיא ריבלין, כפי שעשית תמיד, המשך לבצע את תפקידך ביושר, בהגינות, ובאופן ממלכתי, תוך שאתה שוקל את כל השיקולים בהטלת המנדט, בדיוק כפי שמורה לך החוק".

ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד: "תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר. המתקפה על הנשיא היא שלב נוסף באובדן הממלכתיות והמעצורים של עושי דבר נתניהו, אבל היא גם מסמנת כמה הם מפחדים כי הם יודעים שהשינוי אפשרי. בנט וסער צריכים להחליט באיזה צד של ההסטוריה הם רוצים להזכר".

יו"ר סיעת מר"צ תמר זנדברג: "המתקפות על הנשיא באמת עוברות כל גבול. כאילו יש פה חבורה שמבחינתה אין שום אפשרות אחרת חוץ מנתניהו ואך ורק נתניהו. לא חשוב מה תוצאות הבחירות, מצידם שנלך לבחירות גם עוד אלף פעם וכל מי שמנסה לרמוז אחרת יחטוף".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין קיבל לידיו היום (רביעי( בטקס רשמי בבית הנשיא את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת ה-24 מידי יו"ר וועדת הבחירות, שופט בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן. בטקס השתתפו גם מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, וחברי הועדה.

הנשיא התייחס להתייעצות הצפויות לקראת הטלת המנדט: "בימים הקרובים, וכפי שאני מצווה על פי חוק יסוד: הממשלה, אקבל לבית הנשיא, הוא בית העם, את נציגי הסיעות הנבחרות לכנסת, ואבחן מיהו המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להקמת ממשלה. מנחם בגין עליו השלום אמר ש"גם המובן מאליו צריך שייאמר לפעמים", ועל כן אבהיר, כפי שברור לכולנו, שלאחר ההתייעצויות עם סיעות הכנסת, השיקול המרכזי שינחה אותי בבחירת המועמד עליו אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הוא סיכוייו של חבר הכנסת הנבחר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. ממשלה שתשכיל לאחות את הקרעים ביננו, ולשקם את החברה בישראל שספגה מכה קשה ביותר בצל מגיפת הקורונה. החברה הישראלית זקוקה לממשלה שתעביר תקציב מדינה, שתוביל דרך של ריפוי המערכות והאזרחים שנפגעו, ותחלץ את מוסדות המדינה מהקיפאון הפוליטי אלינו נקלענו דווקא ברגעים שבהם אזרחי ישראל זקוקים למוסדות המדינה יותר מכל".

"מכובדי, המשבר הפוליטי שמטלטל אותנו אמנם פוגע, ומחליש במידה מסוימת את הדמוקרטיה שלנו, אבל הוא לא יוכל לה. אנחנו חזקים ממנו. החברה הישראלית חזקה ממנו. כולי תקווה שנבחרי הציבור ישכילו לשמוע את העם בישראל, ישכילו לשמוע את תביעתו לחיבורים לא שגרתיים, לשיתופי פעולה חוצי-מגזרים, לעבודה עניינית ומסורה למען אזרחי ישראל כולם. אנחנו נבחן זאת בסבב ההתייעצויות הצפוי להתקיים כאן, בבית הזה, בקרוב מאוד", דברי ריבלין שעוררו סערה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים